חיפוש

רשלנות רפואית ופציעות לידה: מה הורים צריכים לדעת?

תקופת ההיריון, הלידה והחודשים שלאחריה, היא תקופה רגישה ומורכבת במיוחד, עבור כל אישה, גם כאשר ההיריון והלידה מתרחשים באופן תקין, כמצופה. הרגישות הרבה בולטת במיוחד במקרים בהם נגרם נזק ליולדת או לוולד, במהלך השלבים הללו. אם אתם הורים צעירים ולדעתכם נתקלתם ברשלנות רפואית במהלך הטיפול בכם – הנה מה שחשוב שתדעו.

 

מה היא רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא כאשר טעות רשלנית או שיקול דעת מוטעה של איש מקצוע, גרם לפגיעה של המטופל. החוק ללוקח בחשבון שגם אנשי מקצוע בתחום הרפואה הם אנושיים ועלולים לטעות או לשגות במהלך טיפול או אבחון ולכן נבחנת הרשלנות במבחן הרופא הסביר.

במידה שעו"ד רשלנות רפואית יצליח לשכנע את בית המשפט שהפגיעה במטופל או בחולה נגרמה בעקבות טיפול שאינו עומד במבחן הסבירות, תיקבע רשלנות רפואית ובית המשפט ייקבע את הפיצויים בגין הפגיעה או הנזק שנגרם בעקבותיה. לשם כך כדאי לבחור איש מקצוע מנוסה ומקצועי כדוגמת עו"ד רשלנות רפואית ישר יעקובי.

 

פציעות לידה

תביעות אודות רשלנות רפואית בלידה יכולות לעסוק בהריון לא נכון – הריון שממנו ניסו ההורים להימנע באמצעים רפואיים שנכשלו בשל רשלנות, כמו עיקור או הפלה. רשלנות רפואית בלידה יכולה גם להוביל ללידה לא נכונה, בה התרשל הצוות הרפואי להזהיר אודות מומים מולדים שהיו עלולים לגרום להפסקת ההיריון.

פציעות לידה הן שם כולל לפציעה של האם היולדת או של התינוק הנולד, שמקורה ברשלנות רפואית במהלך ההיריון, תוך כדי הלידה או לאחריה. דוגמאות לפציעות לידה נפוצות הן שברים בעצם הבריח במהלך הלידה או מחסור בהגעת חמצן אל המוח. פציעות לידה של האם יכולות להיות אובדן דם או רעלת הריון.

 

עלויות ופיצויים

רשלנות רפואית בעת הלידה היא אחד הנושאים שזוכים לקבל תשומת לב ייחודית מבית המשפט, כלומר, פיצויים שניתנים על חלק מהמקרים של רשלנות רפואית בלידה, מתבססים על פיצוי לחיים שלמים. אם הילד נולד עם מום, פציעה או מחלה, בעקבות רשלנות רפואית, מדובר בנזק לכל החיים.

במקרה כזה יכולים ההורים לתבוע בשמו של הילד או בשם עצמם. אם הילד מבקש לתבוע בעצמו, חוק ההתיישנות קובע שמרוץ ההתיישנות יתחיל רק כאשר ימלאו לילד 18 שנים. כלומר, תביעות על רשלנות רפואית בלידה יכולות להיות מוגשות עד שהתינוק מגיע לגיל 25.

 

מה לעשות אם חושדים בפציעת לידה

אם אתן לאחר לידה או בשלבים שונים של הריון ואתן חושדות שפציעת לידה או נזק אחר, לאם או לתינוק, נגרמה בשל רשלנות של הצוות הרפואי, הצעד הראשון שעליכן לעשות הוא לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית במהלך הלידה. הגעה לייעוץ כזה, עם כל המסמכים והמידע הרפואי הקיים, תוכל להבהיר לכן האם אכן מדובר על פגיעה שמקורה ברשלנות רפואית והאם הצוות המשפטי מוכן ללוות ולייצג אתכן בבית המשפט, במטרה לתבוע פיצויים הולמים בגין הפגיעה.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

נוטריון בהסכם ממון
מה תפקיד הנוטריון בהסכם ממון?

להסכמי ממון יש תפקיד משמעותי בהיבטים שונים של חיינו, בחיים הפרטיים והעסקיים. בעסקאות אלו, תפקידו של נוטריון הופך להיות מכריע בהבטחת הלגיטימיות, האותנטיות וההגינות של

קראו עוד »
תביעה בגין נזקי גוף
מהי תביעת נזקי גוף?

מדי יום אנשים מועדים, נפצעים ועוברים תאונות בבית ומחוצה לו. כאשר מדובר בגוף או באדם פרטי שגרמו לרשלנות ניתן להגיש נגדם תביעת נזקי גוף ולקבל

קראו עוד »