חיפוש

מהי תביעת נזקי גוף?

מדי יום אנשים מועדים, נפצעים ועוברים תאונות בבית ומחוצה לו. כאשר מדובר בגוף או באדם פרטי שגרמו לרשלנות ניתן להגיש נגדם תביעת נזקי גוף ולקבל על הנזקים פיצוי. מהי תביעת נזקי גוף – על כך במאמר הבא.

 

מהי תביעת נזקי גוף?

נזקי גוף הם תוצאה של פגיעה, חבלה, פציעה, כוויה, נשיכה, תאונת דרכים, תאונת עבודה או כל מקרה אחר שגרם להם והביא לתוצאות קשות של חוסר תפקוד, הוצאות רפואיות ושיקומיות, הפסד שכר, הפסדים עתידיים, אובדן כושר עבודה, נכות זמנית או צמיתה. למשל, אדם המהלך ברחוב ולפתע תוקף אותו כלב שגורם לו לנזק רב יכול להגיש תביעת נזיקין נגד בעל הכלב שלא התקין חסם על פיו של הכלב או נתן לו לשוטט ללא רצועה.

דוגמה נוספת, אדם שהולך על המדרכה ומועד כתוצאה מליקויים בדרך יכול לתבוע את המועצה או העירייה האחראית על התקינות של המדרכה ולדרוש פיצויים. כדי לקבל את הפיצוי המקסימלי צריך למצוא עורך דין בקיא בתביעות נזקי גוף.

 

האם ניתן לתבוע נזקי גוף כאשר לא מוצאים את האחראי למחדל?

כאמור נזקי גוף יכולים לקרות בכל מקום, בין אם בבריכה או בים ובין אם בבית מלון, בית פרטי או בכביש. כאשר נפגעים בתאונת דרכים כהולכי רגל או כנהגים תובעים את חברת ביטוח החובה ומקבלים פיצוי על נזקי גוף. במקרים בהם מתרחשת תאונת פגע וברח לא ניתן לתבוע את ביטוח החובה מאחר והנהג הפוגע נעלם. לשם כך ישנו גוף השייך למדינה שנקרא קרנית והוא יכול לסייע בפיצוי לנפגעי פגע וברח שלא יכולים לתבוע על פי חוק הפלת"ד.

 

האם ניתן לתבוע פיצוי גם על נזקים נפשיים?

כל תאונה, בין אם נשיכה של כלב ובין אם תאונת דרכים, יכולה להיות מלווה בפוסט טראומה שבו המצב הנפשי מעורער, התפקוד לוקה בחסר ותלויים בתרופות פסיכיאטריות על מנת להירגע ולישון ללא סיוטים בלילה. זאת אומרת שמלבד נזקי גוף ניתן אף לתבוע נזק נפשי עם הוכחת מסמכים רפואיים מטעם הפסיכיאטר.

עורך דין נזקי גוף מיומן יוכל להוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזק למקור הפגיעה ולתבוע על הרשלנות. בנוסף, הוא יפנה את לקוחותיו לרופאים מומחים שיחוו את דעתם על מנת לשטוח את טענותיהם בבית המשפט או על מנת להגיע להסדר ראוי עם הנתבע.

 

איסוף עדויות ממקום האירוע

על מנת שתביעת נזקי גוף תהיה חזקה ותישא במלוא הפיצוי, מומלץ לתעד את מקור המפגע, המקום בו הוא התרחש ולצלם את הנזקים מזוויות שונות. בנוסף, חשוב לאסוף עדים שנכחו במקום ולרשום את פרטיהם האישיים. אם מדובר בתאונת דרכים יש להביא אישור מהמשטרה על התאונה. לסיכום, אספו את כל המסמכים הרפואיים והעדויות שברשותכם וגשו לעורך דין נזקי גוף כדי להגיש תביעה.

תביעה בגין נזקי גוף

אולי תאהבו גם את

נוטריון בהסכם ממון
מה תפקיד הנוטריון בהסכם ממון?

להסכמי ממון יש תפקיד משמעותי בהיבטים שונים של חיינו, בחיים הפרטיים והעסקיים. בעסקאות אלו, תפקידו של נוטריון הופך להיות מכריע בהבטחת הלגיטימיות, האותנטיות וההגינות של

קראו עוד »