חיפוש

מהי דרך הפעולה הכי טובה בחקירת מצ"ח?

לצבא הגנה לישראל יש חיל שנקרא חיל המשטרה הצבאית. המטרות של החיל רבות ומגוונות, ואחת מהיחידות הקיימות בו היא משטרה צבאית חוקרת – מצ"ח. יחידה זאת אחראית על חקירה של חשדות בגין עבירות פליליות שונות. אז מהי הדרך הפעולה שצריך לנקוט אם נפתחה כנגדך חקירת מצ"ח? התשובות במאמר זה. 

 

חקירות מצ"ח כנגד חיילים בסדיר, במילואים ובקבע

חקירות מצ"ח נפתחות בדרך כלל משתי סיבות עיקריות, והן – הגשת תלונה כנגד חייל או הגעת ראיות לעבירה פלילית שביצע החייל לידי חוקרי מצ"ח. דוגמא לחקירה שנפתחת מהסיבה השנייה, היא חקירת סמים שנפתחה בעקבות בדיקות סמים רנדומליות שעורכים החוקרים של מצ"ח בבסיסים שונים של צה"ל.

חקירה של מצ"ח, ממש כמו חקירה של משטרת ישראל, יכולה להסתיים בסגירת התיק או בהגשת כתב אישום. בדרך כלל לפני הגשת כתב אישום, מוזמן החייל החשוד לחקירת מצ"ח כחשוד בעבירה פלילית.

 

בעת קבלת הזימון לחקירת מצ"ח

אפשר להגיע לחקירה במצ"ח בשתי דרכים: הזמנה לחקירה באזהרה במצ"ח, או מעצר כחשוד ובמהלכו חקירה של קציני היחידה. בכל אחת מהדרכים הללו, עומדת לחשוד הזכות להתייעץ עם עורך דין לפני התחלת החקירה. חשוב מאוד לנצל את הזכות הזאת ולא להגיע לחקירה לא מוכנים. במקרים בהם החייל החשוד נעצר ונלקח לחקירה, עורך הדין ינחה אותו בצורה טלפונית בנוגע לחקירה.

במקרים בהם הוזמן החייל לחקירה, אפשר יהיה להגיע אל משרדו של עורך הדין או למצוא מקום אחר לביצוע הכוונה ומתן הנחיות בנוגע לחקירה. בזמן החקירה חשוב מאוד לפעול לפי ההנחיות שקיבלת מעורך הדין. לכל מי שעומד בפני חקירה במצ"ח, או מבקש לדעת פרטים בנושא – מומלץ להיכנס לקישור:  brunolaw.co.il

 

לאחר הגשת כתב האישום על ידי הפרקליטות הצבאית

לאחר שתסתיים החקירה של מצ"ח, החומרים והתיק כולו יעברו לידי הפרקליטות הצבאית. אחד מתפקידיה של הפרקליטות הצבאית הוא לקבוע האם יוגש כתב אישום בתיק שהועבר אליהם. בנוסף לכך, הפרקליטות היא זאת שמחליטה מה יהיה העונש המבוקש בתיק המדובר. עורך דין מקצועי לענייני צבא ייצור קשר עם הפרקליטות הצבאית כבר לפני תחילת המשפט, וינסה לנהל עם המשפטנים שלה משא ומתן.

 

במהלך המשפט הצבאי עד לקבלת פסק הדין

גם במהלך המשפט הצבאי חשוב מאוד להיות מיוצגים על ידי עורך דין צבאי. במהלך המשפט ינסה עורך הדין לשמור על האינטרסים של החייל ולגרום לכך שהעונש שיקבל יהיה מופחת ככל הניתן.

 

התנהלות נכונה במקרה של חקירת מצ"ח  – סיכום

מצ"ח היא יחידה בתוך המשטרה הצבאית של צה"ל. יחידה זאת אחראית לחקור את העבירות הפליליות שמבצעים חיילם בשירות חובה, מילואים וקבע. במידה ונפתחה חקירת מצ"ח בחשד לעבירות שביצעת, יש להתייעץ עם עורך דין לענייני צבא, בכדי לקבוע את הפעולות שיש לנקוט כדי למזער את הנזק שנגרם ככל הניתן.

פעולה בחקירה

אולי תאהבו גם את

נוטריון בהסכם ממון
מה תפקיד הנוטריון בהסכם ממון?

להסכמי ממון יש תפקיד משמעותי בהיבטים שונים של חיינו, בחיים הפרטיים והעסקיים. בעסקאות אלו, תפקידו של נוטריון הופך להיות מכריע בהבטחת הלגיטימיות, האותנטיות וההגינות של

קראו עוד »
תביעה בגין נזקי גוף
מהי תביעת נזקי גוף?

מדי יום אנשים מועדים, נפצעים ועוברים תאונות בבית ומחוצה לו. כאשר מדובר בגוף או באדם פרטי שגרמו לרשלנות ניתן להגיש נגדם תביעת נזקי גוף ולקבל

קראו עוד »