חיפוש

נהיגה על המדרכה – מה העונש?

כמו שהכביש מיועד לכלי רכב ושבילי אופניים מיועדים לרוכבי אופניים, כך המדרכה מיועדת להולכי רגל בלבד. לפיכך חל איסור על כלי רכב לנסוע על המדרכה. המאמר יפרט מה העונש בנסיבות של נהיגה על המדרכה.

 

האם נהיגה על מדרכה היא עבירת תנועה?

על פי החוק נהיגה על המדרכה היא עבירת תנועה שהעונש עליה הוא קנס כספי בסך 250 ₪ ו-4 נקודות. רק כאשר המדרכה מפרידה בין שטח החנייה או יציאה מחניון או חצר ניתן לנהוג עליה כדי לצאת מהחנייה. בנוסף, רכב לניקוי מדרכות מורשה על פי החוק לנהוג על המדרכה. במידה ומקבלים דו"ח של נהיגה על המדרכה, למרות שמדובר ביציאה מחנייה מומלץ לפנות לסיוע של עורך דין עבירות תנועה ולהוכיח שהמעבר על המדרכה היה הכרחי ליציאה.

 

האם מותר לחנות על המדרכה?

המדרכה היא גם מקום עליו חל איסור להחנות או לעצור, אלא אם מדובר במצב הכרחי על מנת למנוע תאונת דרכים או במידה ובמקום תמרור המורה שניתן לעמוד עליה. במצב בו חונים על המדרכה מקבלים דו"ח שהקנס עליו 500 ₪. באותה מידה אין להחנות את הרכב בכביש דו סטרי או בשבילי אופניים. בצדו השמאלי של כביש חד סטרי ניתן להחנות. גם חנייה לאורך מעקה בטיחות של הולכי רגל אסורה אלא אם יש במקום תמרור המותיר להוריד ולהעלות נוסעים בדיוק כמו שאסור להחנות בתחנת אוטובוסים.

 

האם בעלי תו נכה מורשים לעמוד על המדרכה?

על פי תקדימים משפטיים בעלי תו נכה יכולים להחנות את מכוניותיהם במקומות שאינם מותרים לחנייה במידה ואינם מפריעים לתנועת כלי רכב ולתנועת הולכי רגל. על אחת כמה וכמה אם אין מקום חנייה רגיל או מקום חנייה לנכים או חניון באזור המדובר. אך אם נמנע עקב החנייה המעבר של הולכי הרגל, גם בעלי תו נכה יורשעו ויצטרכו לשלם את הדו"ח.

 

האם בעל אופנוע יכול לנהוג על המדרכה?

למרות שאופנוע הוא כלי רכב קטן יחסית למכונית ואינו מונע לחלוטין מעבר של הולכי רגל, חל עליו איסור לנהוג או להחנות על המדרכה מאחר והוא מסכן את הציבור. פעמים רבות אנו חשופים למעבר של שליחים על אופנועים במדרכות על מנת לספק את השליחות מהר ולקצר את הדרך. המשטרה אוכפת תופעה זו ומחלקת דו"חות לאופנוענים העוברים על החוק. גם הקורקינטים והאופניים החשמליים או הרגילים נוסעים על מדרכות וגם לצורך זה מתגברים את האכיפה. אופניים למשל, הוא כלי תחבורה שמורשה לרכב רק בשולי הכביש או בשבילי אופניים.

 

מה עושים כשמקבלים דו"ח על נהיגה במדרכה?

לסיכום, אין חייבים לשלם את הדו"ח וניתן לבקש להישפט במידה והצדק עמכם. תשלום הקנס הוא הודאה באשמה. באמצעות עורך דין לעבירות תנועה ניתן למחוק את העונש ולהביא טיעונים מוצדקים וכך גם לא לצבור נקודות.

עבירות תנועה

אולי תאהבו גם את

נוטריון בהסכם ממון
מה תפקיד הנוטריון בהסכם ממון?

להסכמי ממון יש תפקיד משמעותי בהיבטים שונים של חיינו, בחיים הפרטיים והעסקיים. בעסקאות אלו, תפקידו של נוטריון הופך להיות מכריע בהבטחת הלגיטימיות, האותנטיות וההגינות של

קראו עוד »
תביעה בגין נזקי גוף
מהי תביעת נזקי גוף?

מדי יום אנשים מועדים, נפצעים ועוברים תאונות בבית ומחוצה לו. כאשר מדובר בגוף או באדם פרטי שגרמו לרשלנות ניתן להגיש נגדם תביעת נזקי גוף ולקבל

קראו עוד »