חיפוש

איך להתנהל במקרה של תאונת פגע וברח

תאונות דרכים הפכו לצערנו למגפה של ממש, כשהן מותירות אחריהן פצועים רבים ואף הרוגים. במקרים של תאונות דרכים, חשוב לתעד ולשמור את פרטי הרכב והנהג הפוגע בכדי למצות את הזכויות והפיצויים המגיעים לכם, אך מה עושים במקרה של תאונת פגע וברח?

 

את מי ניתן לתבוע במקרה של תאונת דרכים?

תאונות הדרכים הפכו לצערנו לתופעה שגרתית למדי בכבישי ישראל, כשהן מותירות אחריהן פצועים רבים ומספר לא מבוטל של הרוגים, כאשר מלבד הנזקים הגופניים, לתאונות הדרכים קיימות גם השלכות כלכליות מהותיות של שגרת חייו של הנפגע.

לאור זאת ועל רקע מגמת העלייה של תאונות הדרכים, קבע המחוקק את חוק הפלת"ד (פיצויים לנפגעי תאונת דרכים), אשר נועד להסדיר פיצויים במקרה של נזקי גוף לאחר תאונת דרכים בהליך מהיר ויעיל. כך, בכדי לממש את הפיצויים המגיעים לנפגע בתאונת דרכים, ניתן יהיה לתבוע בעיקר את חברות הביטוח ובמקרים מסוימים, גם את המוסד לביטוח לאומי.

 

האם ניתן לקבל פיצויים גם במקרה של תאונת פגע וברח?

בכדי לקבל את הפיצויים המגיעים לנו, עלינו לנהל תהליך תביעה עם עורך דין תאונות דרכים מומלץ, המכיר היטב את חוקי התעבורה והאפשרויות המשפטיות העומדות בפנינו. תהליך התביעה מבוסס על הצגת ראיות והתנהלות מול הצד הפוגע, כך שנראה כי במקרים של תאונת פגע וברח לא ניתן יהיה לתבוע גורם ספציפי ולקבל פיצויים בהתאם.

למעשה, חוק הפיצויים מאפשר גם לנפגעים בתאונת פגע וברח לקבל פיצויים במידה ונגרמו להם נזקי גוף וזאת באמצעות תביעת חברת קרנית, חברה ממשלתית שנועדה לתת מענה למקרים שונים בהם הנפגע לא יכול לקבל פיצויים מחברת הביטוח.

 

איך להתנהל במקרה של תאונת פגע וברח?

בתאונת פגע וברח אמנם כמעט ולא ניתן לתעד את הרכב או הנהג הפוגע, אך עדיין חשוב לתעד את זירת התאונה ולאסוף פרטים ליצירת קשר מאנשים שנכחו בזירה ויכולים להיות עדים רלוונטיים. לאחר מכן, חשוב להתפנות לקבלת טיפול רפואי, גם אם נראה כי מדובר בפגיעה קלה בלבד ולשמור את כלל התיעוד והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

 

עורך דין תאונות דרכים – תאונת פגע וברח

לאחר שתיעדתם ואספתם את כלל החומר והראיות הרלוונטיות, יש לפנות אל עורך דין מומחה לתאונות דרכים, כך שהוא יוכל לבחון היטב את פרטי המקרה, לעשות סדר בחומרים שאספתם ולבסס עילת תביעה מוצקה, כך שתוכלו לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם מקרנית.

 

לסיכום

כפי שראינו, לנפגעים בתאונת דרכים מגיעים פיצויים, אותם ניתן לדרוש במסגרת תביעת נזיקין כנגד מספר גורמים ובעיקר, חברות הביטוח. ככל ומדובר בתאונת פגע וברח, ללא פרטים מזהים של הרכב או הנהג הפוגע, ניתן יהיה לתבוע במסגרת חוק הפיצויים את קרנית ובכדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, מומלץ יהיה לפנות לשירותיו של עו"ד תאונת דרכים.

תאונת פגע וברח

אולי תאהבו גם את

נוטריון בהסכם ממון
מה תפקיד הנוטריון בהסכם ממון?

להסכמי ממון יש תפקיד משמעותי בהיבטים שונים של חיינו, בחיים הפרטיים והעסקיים. בעסקאות אלו, תפקידו של נוטריון הופך להיות מכריע בהבטחת הלגיטימיות, האותנטיות וההגינות של

קראו עוד »
תביעה בגין נזקי גוף
מהי תביעת נזקי גוף?

מדי יום אנשים מועדים, נפצעים ועוברים תאונות בבית ומחוצה לו. כאשר מדובר בגוף או באדם פרטי שגרמו לרשלנות ניתן להגיש נגדם תביעת נזקי גוף ולקבל

קראו עוד »