חיפוש

תכנון פיננסי נכון לעסקים – מדריך חובה

חמצן עסקי

תוכניות עסקיות מפורטות וחזון הם דברים חשובים לעסק. הם מעניקים לו כיוון ושיטות פעולה ליישם אותם. לעומת זאת, תכנון פיננסי מספק את החמצן הנדרש בצורת כסף ואשראי לצורך מימוש אותם שאיפות עסקיות. עסקים המעוניינים לגדול ולהתרחב, או להשתקם בעקבות משבר חייבים לשלב באסטרטגיה שלהם גם תכנון פיננסי מדויק.

בכדי להימנע מביצוע טעויות קריטיות מומלץ להיעזר ביועצים עסקיים שמומחיותם היא תכנון וליווי פיננסי. יועצים אלה מהווים מכפילי כוח בעסק באמצעות הידע והניסיון שלהם.

 

תזרים מזומנים

תכנון פיננסי נכון של עסק דורש מידע עדכני על מצב חשבונות העסק בכל רגע נתון המשתקף באמצעות תזרים מזומנים. זהו גם מידע חיוני לצורך תכנון וליווי פיננסי. לצורך דוח מדויק של תזרים מזומנים יש צורך לשאוב מידע מכל חשבונות הבנק ומכרטיסי האשראי, מנתוני המכירות ומההוצאות השונות כמו משכורות, דמי שכירות, תשלומים לספקים וכו'.

 

בנקים ודירוג אשראי

עד שתומצא שיטה אחרת, ניהול עסק מחייב התעסקות כלשהי עם המערכת הבנקאית. עסקים זקוקים לחשבון בנק עסקי וחוסנם יושפע גם מדירוג האשראי לו הם יזכו בבנק. דירוג אשראי גבוה יסייע לעסקים לגייס כספים בקלות גדולה יותר ובתנאים טובים, יחסית. תכנון וליווי פיננסי יסייע לעסקים לשפר את דירוג האשראי שלהם, מהלך שעשוי ליצור תגובת שרשרת חיובית.

 

דוח רווח והפסד

בניגוד לתזרים מזומנים המצלם את מצב החשבונות העסקיים ברגע נתון, דוח רווח והפסד מספק תוצאות כספיות תקופתיות של רבעונים ושנים. באמצעות דוח זה ניתן לבחון אם עסק הוא רווחי או מפסיד כסף וניתן להשוות את הנתונים הפיננסים לתקופות מקבילות בשנים קודמות ובהשוואה לשנים קודמות.

 

אנשי מקצוע

ישנם עסקים המנוהלים על ידי אנשי עסקים מוכשרים מאוד עם חוזקות בשיווק וניהול עובדים אך יכולות התכנון הפיננסי שלהם לוקות בחסר. לכן הם פונים לאנשי תכנון וליווי פיננסי בעלי ידע בייעוץ עסקי ובראיית חשבון לצורך קבלת סיוע בתכנון פיננסי נכון. הנכונות והרצון להיעזר באנשי מקצוע בתחום חשוב זה יכולים לסייע לעסק להתפתח או להיחלץ ממשבר.

 

נטרול רגשות

אחד היתרונות של אנשי תכנון וליווי פיננסי, המייעצים לעסקים בתכנון פיננסי, הוא הניתוק הרגשי מהעסק. בעלי עסקים ומנהלים בכירים נוטים להתאהב בעסק ולהיקשר לעובדים מסוימים. תחושות אלה עלולות להשפיע על חלק מההחלטות שלהם. הם עשויים להימנע מצמצום הוצאות, הכולל פיטורי עובדים, בגלל המחיר הרגשי שכרוך במעשה.

מנגד, בעלי עסק או מנהלים עשויים לחשוש מפני נטילת סיכונים לצורך התרחבות העסק למרות שהנתונים הפיננסים וסקרי השוק מאותתים שזאת העת לפרוץ קדימה. בתכנון פיננסי יש צורך לנטרל רגשות, ככל האפשר, להתמקד במידע ובנתונים וליזום מהלכים לצורך שיפור התוצאות העסקיות.

תכנון פיננסי

אולי תאהבו גם את