חיפוש

חוקי מיסים בארה"ב – 5 החוקים החשובים

יחסים הדוקים בין ישראל לארה"ב הביאו למצב שבו ישראלים רבים מחזיקים באזרחות אמריקאית, או בנכסים שונים ברחבי ארה"ב או מנהלים שם עסקים. כל אחד מהמצבים הללו הופך את האזרחים הנ"ל לחייבים במס לרשויות האמריקאיות, אבל מהם 5 החוקים העיקריים, שכל ישראלי שיש לו חבות מס לארה"ב חייב להכיר?

 

הגשת דוחות שנתיים לרשויות המס האמריקאיות

כל אזרח אמריקאי וכל בעל הכנסה המגיעה מארה"ב, גם אם אינו אזרח אמריקאי, חייב להגיש דו"ח ל IRS אחת לשנה. אזרח אמריקאי, גם אם אינו חי בארה"ב, חייב לדווח על כל הכנסותיו מכל מקום בעולם, כולל אלה שהתקבלו במדינות זרות.

מן הראוי לציין כי אזרחים ישראלים, שילדיהם נולדו בארה"ב ולכן מחזיקים באזרחות אמריקאית, אינם חייבים לדווח לרשויות המס האמריקאיות אם הם עצמם אינם אזרחים אמריקאים. אי הגשה של הדו"ח השנתי נחשבת עבירה פלילית, עשויה לגרור איתה קנסות וסנקציות חמורות.

 

מילוי טופס FBAR

אזרחים ותושבים של ארה"ב חייבים לדווח פעם בשנה עם חשבונות פיננסיים שלהם הנמצאים מחוץ לגבולות ארה"ב ואשר הערך המצטבר בכולם עולה על 10,000$ באמצעות טופס FBAR. זהו טופס דיווח בלבד ואינו בהכרח גורר אחריו תשלום מיסים.

 

דיווח על נכסים בארה"ב

גם אם אתם לא אזרחי ארה"ב, אבל יש לכם נכסים בארה"ב, בין אם הם מניבים הכנסה ובין אם לא, אתם צריכים לדווח על נכסים אלה לרשויות המס האמריקאיות באמצעות טופס ייעודי, שנקרא NR1040.

 

דיני חברות בארה"ב

דיני חברות הם נושא מורכב ומסועף ולכן נזכיר כאן רק כמה נושאים עיקריים:

  • ניתן לפתוח חברה בארה"ב מסוג חברה בע"מ (LLC) או תאגיד (CORPORATION). לכל סוג חברה יש חובת דיווח ומיסים שונים.
  • ישראלי שיש בבעלותו חברה אמריקאית צריך לדווח ולשלם מיסים ל IRS.
  • ישראלי שיש בבעלותו חברה ישראלית הפועלת בארה"ב צריך לדווח ולשלם מיסים.
  • אמריקאי שיש בבעלותו חברה הפועלת בישראל צריך לדווח על הכנסותיו מהחברה ולשלם מיסים בהתאם.
  • ישראלים יכולים לפתוח חברה אמריקאית. במעמד רישום החברה יש לבחור את המדינה בה תהיה החברה רשומה באופן רשמי. חלק ממדינות ארה"ב משמשות מקלטי מס וזה אחד השיקולים לבחירת המדינה המתאימה.
  • נוסף על תשלום מס פדרלי, שהתקבל ע"י ממשלת ארה"ב, יש לשלם גם מס למדינה בה רשומה החברה (אם המדינה אינה מקלט מס) וחשוב לדעת כי המדינות השונות מפעילות חוקי מס שונים זו מזו.

 

לסיכום

אלה רק כמה דוגמאות לחוקי מס בסיסיים למדי בארה"ב. יחד עם זאת, קצרה היריעה מלהזכיר מיסים חשובים נוספים, ביניהם GILTI, או סעיף 965 ב-Repatriation tax ועוד. משום כך, הדרך הבטוחה והמוצלחת ביותר לניהול נושא המיסוי האמריקאי היא בעזרת רואה חשבון אמריקאי.

 

מזוודה עם כסף וארהב

אולי תאהבו גם את