חיפוש

איך עובד התהליך קבלת פטור ממס הכנסה לנכה?

יותר מידי אנשים אינם מודעים לזכויות שהמדינה מעניקה להם, אבל אנחנו ננסה לשנות את זה, ולהכיר לכם את התהליך של אמצעי סיוע עבור אנשים בעלי נכות כזו או אחרת. פטור ממס הכנסה זו אחת מהזכויות שלכם כאזרחים המדינה כאשר אתם נאלצים להתמודד עם נכות, בין אם ממחלה, תאונה או כל פגיעה אחרת שהובילה אתכם למצב של ירידה בתפקוד, אז בואו להבין איך עובד התהליך לקבלת הפטור ממס הכנסה לנכים.

 

זכאות לפטור ממס הכנסה

אנשים אשר זכאים לקבל פטור ממס הכנסה לנכה, אלו אנשים שנקבעה להם נכות בשיעור של בין תשעים למאה אחוזי נכות, וגם נכנסים עוד כמה פרמטרים לעניין. בעצם מדובר בתהליך ש מוביל לקביעת אחוזי נכות, על פי פרמטרים שונים של מצב רפואי, ולאחת קביעת אחוזי הנכות על פי האחוזים המדויקים שלכם, אתם זכאים לסיוע והקלות שונות כמו הפטור.

 

פטור בדיעבד

בנוסף לקבלת הפטור ממס הכנסה בעוד אתם מתמודדים עם אותה פגיעה או נכות, ישנה אפשרות גם לאלו שלא עברו את התהליך בזמן אמת. ניתן לקבל החזרי מס עד שש שנים אחורה, ואפילו יורשים של מנוח יכולים להגיש בקשה לפטור עבור אותה תקופת חיים לפני הפטירה, וכך יוכלו לקבל החסר מס בשם המנוח על אותה תקופה ששילם שלא בצורך.

 

בירוקרטיה ותקנות

כל התהליך של הוצאת הפטור יש בו הרבה עניינים בדרך של בירוקרטיה ועמידה בתקנות שנקבעו בחוק. לדוגמא, בכדי לקבל את הזכאות לפטור ממס, זה מתאפשר אך ורק כשאחוזי הנכות ניתנו לתקופה שעולה על מאה שמונים וארבעה ימים. בנוסף, מצב משפחתי, הכנסות נוספות ועוד, אלו דברים שיכולים להשפיע על הזכאות, גם על הפטור וגם על קצבת הנכות.

 

זכאות אוטומטית

ישנם מקרים מסוימים בהם אין צורך בהכרח לעבור את תהליך הבקשה לקבלת הפטור ממס הכנסה, ובמקרים האלו בפטור ניתן אוטומטית. אם נקבע לכם שיעור של מאה אחוזי נכות לצמיתות או שמונים ותשעה אחוזי נכות משוקללת, אלו הם מצבים שבדרך כלל ניתן לקבל את הפטור ממס הכנסה באופן אוטומטי ללא ההליך השלם שרבים אחרים יצטרכו לעבור.

 

הגשת בקשה

בכדי לקבל פטור ממס הכנסה צריך להגיש בקשה מסודרת, הזכאות נקבעת על פי טבלת אחוזי הנכות. שיטת החישוב דורשת קבלת אחוזי נכות באופן מסודר דרך הוועדה הרפואית, שם מציגים את המקרה שלכם עם הסבר מקיף של המצב הרפואי, נכות, ליקויים, טיפולים, תרופות ועוד, הכל יכול להשפיע על אחוזי הנכות הסופיים ויגדיל את הסיכוי לקבלת פטור.

 

ניתן לקבל עזרה

בכדי להוציא את הפטור ממס הכנסה, אתם יכולים להיעזר בגורמים מקצועיים שקיימים בדיוק עבור המצבים האלו. אנשי מקצוע עם ניסיון והבנה בתחום, יוכלו ללוות אתכם בתהליך כולו החל מהגשת הבקשה ועד עמידה מול הוועדה הרפואית, והם יוכלו להנחות אתכם בכדי למקסם את הסיכוי שתצליחו לקבל את הפטור ממס הכנסה שמגע לכם.

עבודה נכה

אולי תאהבו גם את