חיפוש

נפגעת במהלך השירות? מגיע לך פיצוי כספי

השירות הצבאי הוא לא סתם עוד תקופה בחייו של אזרח במדינת ישראל. מתלמידי תיכון הופכים לחיילים המשרתים את המדינה במשך שנתיים או שנתיים ושמונה חודשים, מבלי לכלול תקופות קבע של חיילים הבחרו לצאת אל מסלולי קצונה ונגדות.

למרות שמדובר בתקופה מעצבת וחשובה, מדובר גם על תקופה אינטנסיבית שחיילים רבים נוטים להישחק בה. לעיתים, האינטנסיביות והשחיקה עשויות להביא לפגיעות שונות. אם גם אתם נפגעתם בשירות, מגיע לכם פיצוי כספי.

 

פגיעות בשירות הצבאי

השירות הצבאי הוא אחד האירועים המכוננים ביותר בחייו של אזרח ישראלי. מדינת ישראל קובעת כי צעיר בגיל 18, שסיים את לימודיו התיכוניים, מחויב להתגייס לשירות צבאי לתקופה הקבועה בחוק. כמו כן, צעירים רבים מחליטים להתמיין לתפקידים מגוונים בחילות השונים. השירות הצבאי מאפשר פיתוח קשרים חברותיים חדשים, צבירת ניסיון ותרומה למדינה.

האינטנסיביות הרבה שמאפיינת את השירות הצבאי גורמת לכך שחיילים רבים נפגעים במהלך השירות. למרות שרבים מאמינים כי רוב הפציעות מתרחשות בתפקידי לוחמה, תופתעו לשמוע אולי שפציעות רבות נגרמות גם בתפקידים עורפיים או תומכי לחימה. במקרה של פגיעה במהלך השירות הצבאי ניתן להגיש תביעה נגד הצבא כדי לקבל פיצוי כספי.

במקרה שנפגעת במהלך השירות, תפני לגרינברג ושות' משרד עורכי דין עבור ייעוץ משפטי מקצועי והגשת תביעה לקבלת פיצוי כספי שמגיע לך.

 

הגשת תביעה

התביעה למעשה מנוהלת מול משרד הביטחון. אם נפגעתם במהלך השירות הצבאי שלכם, חלה תקופת התיישנות של שלוש שנים מיום השחרור שלכם משירות החובה. את התביעה יש להגיש לקצין התגמולים של משרד הביטחון, שהוא בעל התפקיד הבוחן את התביעות המוגשות עקב תביעה בשירות הצבאי.

גם אנשי קבע יכולים להגיש תביעה נגד הצבא. אנשי קבע יכולים להגיש את התביעה שלהם רק אם הפגיעה התרחשה במהלך פעילות מבצעית. התביעה של אנשי הקבע תוגש גם כן למשרד הביטחון, ובכך תמנע ניגוד עניינים. תביעות המוגשות עקב מצבים נפשיים יכולות להיות מוגשות גם לאחר תקופת ההתיישנות, שכן תסמונות נפשיות יכולות לצוץ בשלבים שונים.

 

מי יכול בכלל להגיש תביעה נגד הצבא?

תביעות פיצויים נגד הצבא יכולים להגיש חיילים משוחררים ששירתו בצה"ל, או אנשי קבע שמשרתים בשירות הקבע כבר לפחות חצי שנה. חיילים שרוצים להגיש תביעה במהלך השירות הצבאי שלהם יכולים לעשות זאת, אך קצין התגמולים לא צפוי להתחיל לדון בה עד לפני שחרור החייל.

 

אופן ההגשה

את התביעה יש להגיש בצורה מסודרת, הכוללת את כל הפרטים האישיים של מגיש התביעה, את נסיבות התביעה, תוצאות של בדיקות רפואיות וחוות דעת רלוונטית מרופא. ניתן לצרף לתביעה עדויות של חברים לשירות ומפקדים.

 

זכות לגיטימית

הגשת תביעת פיצויים למשרד הביטחון עקב פגיעה בשירות הצבאי היא זכות לגיטימית של מי ששירת בצבא ונפגע. גם אם אתם מרגישים חוסר נעימות מהיחידה שלכם או מהמפקדים שלכם, דעו כי אין קשר בין הדברים. הפיצוי מתאפשר ומגיע למי שניזוק עקב הפגיעה שלו.

נפגע במהלך השירות פיצוי כספי

אולי תאהבו גם את