חיפוש

השקעה בבגדי איכות מול קניות רגעיות: מה משתלם יותר?

השאלה הזאת תמיד צצה ועולה בשלב כלשהו – מה אנחנו מעדיפים: בגדי איכות או בגדים יומיומיים באיכות קצת יותר נמוכה, שאנחנו נוטים לרכוש בקניות רגעיות? לא תמיד קל לענות על כך. מצד אחד היינו רוצים בגדי איכות שיישארו איתנו לתקופה ארוכה, ומצד שני לשפוך המון כסף על בגדים שאולי לא ישרדו איתנו זה לא שווה את המאמץ. במאמר זה ננסה לענות יחד על השאלה: השקעה בבגדי איכות מול קניות רגעיות: מה משתלם יותר?

 

כמות מול עלות

לרוב, כמות בגדי האיכות שיש לנו בארון, קטנה יותר מכמות הבגדים הזולים והקלילים יותר שיש ברשותנו. אז נכון, בגדי האיכות שלנו, ששילמנו עליהם ממיטב כספנו, יישארו איתנו למשך שנים ארוכות. מצד שני, אלה לרוב בגדים שנלבש רק באירועים מיוחדים. לעומת זאת, בגדי הנוחות שהם לרוב יותר זולים ואנחנו רוכשים אותם באופן תמידי, לא פעם בקנייה רגעית, הם הבגדים הנפוצים אצלנו בארון. אירועים מיוחדים מתרחשים אחת לתקופה ארוכה, לעומת היום-יום שמתקיים מידי יום. לכן, נראה שמשתלם יותר לקנות כמות גדולה יותר של בגדים יומיומיים, שראינו בחלון ראווה-נכנסנו-מדדנו-קנינו. בסוף, אלה הבגדים שאנחנו לובשים בתדירות גבוהה.

בגדים

איפה משיגים איכות ואיפה משיגים נוחות?

את בגדי הנוחות שלנו אנחנו נקנה לרוב בחנויות שונות מאלו שמוכרות בגדי איכות. מאחר ובגדי הנוחות שלנו הם יותר יומיומיים, נמצא אותם ברוב חנויות הרחוב והקניונים. בגדי האיכות שלנו לרוב נקנה בחנות ספציפית שאנחנו מכירים מראש את הפריטים שהיא מחזיקה. עם זאת, קיימות רשתות המכילות בתוכן את שני הסגנונות הללו. למשל המותג H&M שנמצא כמעט בכל קניון קרוב אלינו, משלב היטב בין פריטים יומיומיים לבין בגדי איכות שיכולים לשמש גם לאירוע. החלק הטוב ביותר ברשתות המשלבות בין שני סוגי הבגדים הללו הוא ממוצע המחירים שנוח לכל כיס, מאחר ואין הפרשים גדולים בין כלל הפריטים.

 

כמה אתם מוכנים להשקיע כלכלית בבגדים שלכם?

האם אתם מסוג האנשים שמעוניין לשפוך כסף רב על בגדי איכות שיישארו איתכם שנים ארוכות, או שאתם נמנים על אלה שמעדיפים לשלם בזול על בגדים שאולי תזרקו בעוד שנתיים, אבל כרגע הם שיא האופנה ושיא הנוחות? האמת היא שכל אחד מאיתנו מתעדף את ההוצאות הכלכליות שלו אחרת בהתאם לרמת ההכנסה והצרכים. קיימים אנשים שיעדיפו רכישה יקרה יותר לעומת רכישות זולות, ולהיפך.

ייתכן כי לרכוש בגדים בזול ישתלם לנו יותר בהווה, אך לא בטוח שבטווח הארוך המצב יהיה אותו הדבר, מאחר ואותם בגדים זולים לא תמיד ישרדו לאורך זמן. עם זאת, בגדים שאינם יקרים מדי, יהיו יותר נגישים ונוחים עבורכם. את האיזון של בגדי יוקרה אל מול בגדי נוחות וקניות רגעיות אנחנו צריכים לסדר לעצמנו כל אחד אישית, ולמצוא את החנויות שמוכרות גם וג במחירים שווים לכל כיס.

בגדים

אולי תאהבו גם את

במות הרמה להשכרה
השכרת במות הרמה ב-2023

שוק ההשכרה לבמות ופלטפורמות הרמה בשנת 2023 חווה צמיחה מדהימה, המונעת מהביקוש הגובר לגישה בטוחה ויעילה לאזורים גבוהים בתעשיות שונות. במות הרמה, כגון מעליות מספריים,

קראו עוד »
מס הכנסה בארהב
מקדמות למס הכנסה בארה"ב

שירות המס של ארצות הברית (IRS) נמצא בחזית ההתקדמות הטכנולוגית במינהל המס. באמצעות מחויבותו לייעל תהליכים ולשפר את חווית משלם המסים, רשות המסים האמריקאית עשתה

קראו עוד »
איך בוחרים פינת אוכ
איך בוחרים פינת אוכל?

בחירה של פינת אוכל חדשה לבית אינה עניין של מה בכך. שכן, המגוון שקיים בחנויות העיצוב הוא עצום, וכולל בתוכו פינות בגדלים שונים שעשויות מחומרים

קראו עוד »