חיפוש

האם קוסם משלב את הצופים בזמן ההופעה? 

כאשר אנחנו בוחרים להשתתף בהופעה של קוסם, או מזמינים קוסם לאירוע אותו אנו מארחים, אנחנו לא תמיד יודעים אם וכמה הקהל משתתף בהופעה. אחד התפקידים של הקוסם, כמי שאחראי על המופע, הוא להתאים את מידת ההשתתפות לקהל, לקסמים המוצגים ולסוג האירוע. כמה נקודות למחשבה, לקראת הזמנת קוסם לערב חברה או ליום הולדת.  

 

למה בעצם לשלב את הקהל בהופעה?

זו השאלה הראשונה שכדאי לשאול. אם באנו לראות את הקוסם מופיע, למה בעצם חשוב שהקהל ישתתף? תשובה אחת היא ששילוב הקהל בהופעה פעמים רבות הופך אותה ליותר מעניינת גם עבור יתר הקהל – כיוון שהמשתתפים השונים יוצרים דינמיות על הבמה. תשובה שנייה היא שלעתים נצפה שמופע הקוסם, ובמיוחד קוסם המגיע למסיבה או לערב חברה, יהיה הפעלה. כך, למשל, אם נזמין קוסם לילדים למסיבת יום הולדת, סביר שהילדים יתאכזבו אם לא יוכלו להשתתף כלל במופע ורק יצפו בו, והדבר נכון שבעתיים לחתן או לכלת השמחה, שהקוסם הוזמן במיוחד עבורם.

 

האם כל אחד מתאים להשתתפות במופע?

אנשים הם שונים זה מזה, ולא כל אחד מתאים להשתתפות במופע קסמים. הדרישה הבסיסית, כמובן, היא שהצופה יהיה מעוניין בהשתתפות: לא כל מי שמגיע לצפות במופע מעוניין גם להשתתף בו, ויש צופים העשויים להיות נבוכים מהסיטואציה. בנוסף, כאשר המופע הוא של קוסם לילדים, לקוסם יש אחריות לא לשתף ילדים בקסמים שעשויים לסכן אותם או להיות מאיימים יתר על המידה. הדבר נכון במיוחד משום שילדים, בניגוד למבוגרים, עשויים להתלהב ולרצות להשתתף גם בקסמים שאינם מתאימים לגילם.

 

איזה חלקים מהמופע מתאימים לשילוב הקהל?

הדבר כמובן משתנה בין הקוסמים ובין תוכן המופעים שלהם. ישנם קסמים שאינם מתאימים לשיתוף הקהל משום שהם דורשים מיומנות של איש מקצוע – למשל קסמים הכוללים שימוש באש, סכינים או נחשים. בניגוד לקסמים אלה, קסמים המבוססים על בחירת מספר או קלף, דווקא דורשים שילוב משתתף מן הקהל. כמובן שבהתאם לבחירה ולמיומנות של הקוסם, הוא יוכל לשתף מתנדבים גם בקסמים אשר אינם דורשים משתתף נוסף, כגון קסמים המבוססים על כובע.

יהיו קוסמים אשר יעדיפו להתחיל בקסם שאינו דורש השתתפות מצד הקהל, אך יוכל להרשים ולרתק אותו – למשל כאשר המופע הוא בפני קהל גדול או בפני קהל מבוגרים. קוסם לילדים, לעומת זאת, יכול לבחור להתחיל את הערב בקסם פשוט, בו יוכל לשתף את אחד הילדים, ובכך לעודד את יתר הילדים להשתתף בעצמם.

 

איך זה עובד בפועל?

גם כאן, תלוי בקסם הנבחר. כאשר הקסם פשוט, המתנדב יהיה משתתף פעיל, ואולי יוכל אפילו לבצע לאחר מכן את הקסם בעצמו, בהדרכה מתאימה. בקסמים המתבססים על טכניקות פסיכולוגיות או חושיות, המתנדב ישאל שאלות ויענה עליהן.

לסיכום: בכל מקרה של התלבטות לגבי השתתפות הקהל במופע, זכרו כי אין תשובה נכונה, אלא את זו שתתאים לאותו מופע או אירוע. 

קוֹסֵם

אולי תאהבו גם את