חיפוש

איך לבנות נכון תכנית אישית לשיקום כלכלי?

כשמדובר על חדלות פירעון או פשיטת רגל, המדינה מעניקה פטור והקלות בחובות בתנאי שלפושט הרגל יש תכנית לשיקום כלכלי. המאמר יעסוק בתכנית אישית לשיקום כלכלי וכיצד בונים אותה נכון.

 

מתי צריך תכנית לשיקום כלכלי?

בעלי עסקים ואנשים פרטיים המגיעים למצבים של פשיטת רגל מחויבים על פי החוק לשלם את חובותיהם בפרק זמן מסוים. יחד עם זאת, ניתן לקבל הקלות ולבצע פריסת תשלומים במידה והם מוכיחים שיש בידם תכנית שיקום כלכלית.

היתרון של התכנית אינו רק מסייע להם לשלם את החובות, אלא גם משפר את מצבם האישי והפיננסי על מנת שיוכלו לחיות בצורה בטוחה ולהמשיך לפרנס את משפחותיהם. כלומר, מצד אחד להחזיר את החובות ומצד שני לקיים מסלול חיים תקין הן מבחינה כלכלית והן מבחינה נפשית. למידע נוסף בקרו באתר https://www.yml-law.co.il.

 

היתרונות של תכנית לשיקום כלכלי

מעבר להסדרת החובות ולניהול אורח חיים תקין של החייב ומשפחתו, היתרון המשמעותי הוא הקניית הרגלים חדשים אשר מסייעים לשמור על יציבות כלכלית ויכולת להתנהל בצורה נכונה בכל הקשור להכנסות והוצאות, על מנת שהחייב לא יחזור על אותן הטעויות. לפיכך, יש לבנות תכנית בסיוע של עורך דין חדלות פירעון המומחה בתחום זה.

 

איך לבנות נכון תכנית אישית לשיקום כלכלי?

אופן בניית תכנית לשיקום כלכלית נעשה בהתאם להכנסות של החייב. כלומר, מחשבים כמה כסף מההכנסות ישמש על מנת להחזיר את החובות וכמה יוותר לפרנסה ומחייה. בנוסף ובמידה ולחייב יש נכסים, בודקים איך ניתן להשתמש בנכסים כדי להחזיר לפחות חלק מהחובות.

כל התהליך נעשה בשיתוף הממונה על החזרת החובות מטעם המדינה והחייב. על עורך הדין לשמור על האינטרסים של הלקוח שלו כדי שיישאר לו מספיק כסף על מנת לקיים אורח חיים תקין. ככל שתנאי זה יתקיים התכנית תסייע לחייב לצאת מהתסבוכת ולחיות בכבוד.

 

מהן הסיבות לחדלות פירעון?

חדלות פירעון נובעת מהפסדים הנובעים מהתנהלות כספית כושלת או מסיבות שנקלעים אליהן לאורך החיים כמו מחלה ממושכת שמביאה לאובדן כושר עבודה, משבר בעקבות מלחמה או נגיף בדומה לקורונה, משבר אישי וכד'. ככל שלוקחים יותר הלוואות ולא ניתן להחזירן, אין יכולת להחזיר את המשכנתא החודשית או כל התנהלות שגויה אחרת, המצב עלול להתדרדר.

לעיתים גם החייב מגיע למצב בו הוא אינו מבין שההרגלים הכלכליים שלו אינם מטיבים עימו ולכן הוא צריך תכנית שיקום שתעזור לו לחזור ולחיות בכבוד. לסיכום, ניתן להגיע להסדר של פריסת תשלומים ובמקביל לקבל ערך מוסף שבו מתחנכים מבחינה כלכלית.

ככל שהשיתוף של עורך דין המומחה בתחום יהיה נרחב יותר, כך יהיה ניתן לסייע לחייב ולשפר את מצבו הכלכלי. מדובר על שירות אישי וליווי בתהליך עד לשיקום הרצוי תוך כדי שמירה על האינטרסים של החייב.

שיקום כלכלי

אולי תאהבו גם את