חיפוש

חושבים שנעשתה רשלנות רפואית? אלו המסמכים שאתם חייבים לשמור

כל הליך רפואי מסוים, שכולל רופא או צוות רפואי כלשהו, מכוון כדי לסייע לנו. רפואה היא אחד הדברים החשובים ביותר שהאדם הצליח להתמקצע בו. היא מצילה חיים ומשפרת את איכות החיים.

למרות שמדובר על תחום חשוב ומשמעותי, ישנם מקרים בהם אנשי המקצוע של עולם הרפואה גורמים בדיוק למטרה ההפוכה, ומסבים נזק משמעותי למטופל. במאמר הבא נבין אילו מסמכים יש לשמור כאשר עולה מצידכם החשש לרשלנות רפואית שנגרמה לכם.

 

מתי עולה חשד לרשלנות רפואית?

חשד לרשלנות רפואית יכול להתעורר ממגוון רב מאוד של סיבות. הסימן הראשון שאמור להעיד על רשלנות רפואית שאירעה לכם, היא קל נזק שנגרם לכם במהלך או לאחר הליך רפואי מסוים. בין אם מדובר על טיפול או אבחון, החמרה, פציעה או הידרדרות יכולים להעיד על רשלנות של הרופא.

ישנם עוד סימנים שיכולים להעלות את החשש לרשלנות. למשל, אם אתם שמים לב להתנהגות משונה מצד הרופא שלכם או מצד הצוות הרפואי. גם התפתחות מאוחרת של תסמינים חדשים ותופעות חדשות, או שינוי פתאומי באבחון שקיבלתם בהתחלה מהרופא, יכולים להעיד על רשלנות רפואית. קראו עוד על כך באתר http://df-law.co.il.

 

רשלנות רפואית – החוק קובע

כדי להבין האם החשד שלכם בכלל סביר להיתכנות של אירוע רשלנות רפואית שאירע לכם, חשוב להבין מה החוק אומר. החוק קובע שרשלנות רפואית היא מצב בו המטופל סופג נזק כתוצאה מהליך מסוים, בעקבות פעולה מסוימת שביצע או לא ביצע הרופא או הצוות הרפואי. רק אם הנזק נגרם באופן רשלני, אז ניתן להגדיר את המצב כרשלנות רפואית.

 

שמירת מסמכים

יש לכם חשד סביר לאירוע של רשלנות רפואית שאירע לכם? חשוב מאוד שתשמרו מספר מסמכים מסוימים, על מנת שתוכלו להגיש תביעה עם הוכחות מוצקות לעוול שאירע לכם על ידי הגורמים הרפואיים.

 

בדיקות רפואיות

כל אדם שחווה תסמינים מסוימים ומתלונן על כך בפני הרופא שלו, אמור לעבור בדיקות מסוימות. בין היתר, ניתן למנות את בדיקות הרנטגן, CT, MRI, בדיקות הדם והשתן, ניקור מותני, קולונסקופיה ועוד. הבדיקות הללו מציגות נתונים שרלוונטיים למצב הרפואי שלכם, והן מתועדות בצורה של מסמך רפואי. שמירת המסמך הרפואי של בדיקה כלשהי יכולה להיות משמעותית מאוד ולחזק את הטענות שלכם.

 

אבחנות

גם כשרופא מאבחן אתכם, הדבר מתועד במסמך רפואי. כשאתם נמצאים במשרד של רופא ומקבלים ממנו מסמך לאחר שהוא מאבחן אתכם, במסמך זה כתובה האבחנה. חשוב לשמור גם את המסמך הזה, למקרה של רשלנות באבחון.

 

מרשמים

הרופא החליט לתת לכם טיפול תרופתי, ולאחר זמן מה עולה חשד שקיבלתם טיפול בצורה רשלנית? שימרו את המרשמים שקיבלתם מהרופא. במרשמים הללו ניתן יהיה להוכיח מהו הטיפול שקיבלתם מאותו הרופא בצורה מדויקת, מבלי שניתן יהיה לערער על כך.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את