חיפוש

מה חמוסים אוכלים?

החמוס הוא יונק שעיר ופרוותי בעל גוף ארוך וגמיש וריח גוף חריף.

מדובר בבעל חיים סקרן, שובב, אנרגטי וידידותי בעל תוחלת חיים של מקסימום 10 שנים.

בעבר הרחוק, החמוסים שימשו בעיקר להדברת עכברים חולדות ונחשים.

אך בתחילת שנות השבעים, בני האדם החלו לאמץ חמוסים כחיות מחמד ולאט לאט הם נכחדו מהטבע והפכו לחיות מחמד פופולריות ואהובות שניתן למצוא בביתם רבים ברחבי העולם.

גידול חמוסים בבית אינו מורכב ולא דורש השקעת זמן ומאמץ גדול מדי. יחד עם זאת, חשוב להקפיד להעניק לחמוס תזונה נכונה ומדויקת משום שטעויות בהאכלה עלולות לגרום נזקים רציניים אצל החמוס. במאמר זה תוכלו לקבל את כל המידע הנדרש על מנת להעניק לחמוס שלכם תזונה נכונה ומאוזנת.

 

מזון לחמוסים

כמו כלבים וחתולים, גם החמוסים הוא ממשפחת הטורפים ולכן יש להעניק להם מזון מן החי שיספק להם את כל הצרכים התזונתיים שלהם. חשוב שהמזון שאתם מעניקים להם יהיה ברמה גבוהה כדי שיצליח להתפרק ולהתעכל כראוי במערכת העיכול שלהם.

כמו כן, חשוב להעניק לחמוסים תזונה עשירה בשומן ולא לתת להם מזון עם רמה גבוהה של סיבים. בנוסף, חשוב להקפיד לא להאכיל את החמוסים בחלבון מהצומח שעלול גרום להם לאבנים בשלפוחיות, למחלות עור, מחלות מעיים, פגיעה בגדילה, פגיעה בפוריות ועוד.

להלן מספר דוגמאות של מזון המתאים לחמוסים:

  • ארוחות המורכבות מבשר חי מאוזן ומתוסף.
  • ניתן להעניק לחמוס שלכם מזון ייעודי לחמוסים. חשוב לוודא שבמזון לחמוסים יש 30% -40% של חלבון ו15%- 20% שומן.
  • חטיפים לחמוסים כוללים ממתיקים דגנים שונים ולפעמים אף ירקות ופירות. החטיפים לא בריאים לחמוס וחשוב להקפיד על מינון נכון והגיוני.
  • פירות וירקות: ניתן להעניק לחמוס פירות וירקות אך יש להגביל את הכמות לכפית ירק או פרי ביום משום שלחמוסים קשה לעכל אותם.

שימו לב: אין לתת לחמוסים פחמימות מורכות, מזון מתובלן, בשר חי, מאכלים מתוקים ומוצרי חלב.

 

תוספים

ישנם חמוסים שזקוקים לתוספים שונים. חמוס עם חוסר בשומן בתזונה לדוגמא, צריך לקבל תוספי חומצות שומן. ניתן לזהות חמוס כזה כאשר יש לו פרווה יבשה או עור יבש. חשוב להקפיד על מימון נכון משום שמתן יתר של חומצות שומן עלול להוביל להשמנה לא בריאה של החמוס.

קיימים תוספים מסוגים אחרים כגון מוצרים לכדורי שיער שמורכבים בדרך כלל ממוצרי וזלין או מפרפין בתוספת ממתיק. מומלץ להימנע מהשימוש בממתיק שאינו בריא עבור החמוס, אך אם שיטה זו לא עובדת ניתן להעניק להם חומרים ממותקים שיפתרו את בעיית כדורי השיער.

 

שתייה

חשוב לדאוג לכך שלחמוס יהיה מים זמינים ונקיים תמיד. השתמשו בכלי מים יציב והוסיפו מבחנת שתייה בה המים ישמרו נקיים ולא יישפכו. מומלץ להשקיע ברכישת המבחנה ולבחור אחת גדולה, איכותית ונוחה למילוי.

 

בעל חיים

אולי תאהבו גם את