חיפוש

משלוש יוצא אחד

בואו נודה בזה כולנו – לבחור בין שתי אופציות טובות זו אף פעם לא משימה פשוטה. זה לא פשוט כשזה נוגע למאכלים, זה לא פשוט כאשר זה נוגע לבחירת בגדים וזה ממש לא הופך להיות קל יותר כאשר זה מגיע לענייני נופש.

אז נכון, החלטנו כבר שנוסעים לתאילנד, כי מדובר ביעד מדהים שמאפשר לנו לבחור נופש אורבני (בנגקוק) או נופש של בטן גב ושאר אטרקציות השמורות לאיים (פוקט או קאו לק) אבל איך בדיוק בוחרים על מה הולכים הפעם? זו בדיוק הסיבה שאנחנו כאן, לעזור לכם להחליט האם הפעם בנגקוק תהיה היעד המנצח  או שדווקא פוקט וגם קאו לק (שבטח לא שמעתם עליו הרבה) יהיה היעד הנבחר. אז בואו ונגלה ביחד.

 

עיר הבירה

אם פעם, הנטייה הטבעית שלנו הייתה להגיע לבנגקוק (כי אין הרבה אופציות אחרות) ולהמשיך משם ישר אל עבר האיים, בשנים האחרונות משהו החל להשתנות. בנגקוק, שהצליחה להתקדם ולהתעצב פלאים תוך פרק זמן מאוד קצר, גורמת ליותר ויותר תיירים ישראלים להתעכב עליה ולעיתים, אף לוותר לחלוטין על האיים של תאילנד.

 

מה הסוד שלה?

הסוד של בנגקוק הוא די פשוט, היא מצליחה לשלב בצורה המדויקת ביותר בין האופי הדתי שלה (עם בתי מקדש הרבים והמפוארים הפזורים בה), בין המסורת שלה (שווקים צפים ושאר סממנים של תרבות תאית אותנטית) לבין כל הקדמה הטכנולוגית שלה (הודות לגורדי שחקים, מלונות יוקרה ומסעדות איכותיות ביותר). תראו לנו אדם שהשילוב הזה לא יידבר אליו.

 

מקומות לבקר בעיר

ארמון המלך ובתי מקדש הצמודים אליו – Wat Pho ו – Wat Arun. בנוסף, לא מדלגים (יהיה לכם מאוד קשה לדלג בכל מקרה) על פסל הבודהה העשוי אזמרגד. רחוב Khao San Road , רחוב קטן אך אותנטי בצורה יוצאת דופן, שבו תוכלו לטעום מאכלים מקומיים ולהתבונן בתאים שמטיילים בו בשעות הערב. פארק לומפיני – פארק רחב ידיים, שאנשים אוהבים להשוות לסנטרל פארק הניו יורקי.

השקט והרוגע שתמצאו בו, יגרמו לכם לשכוח שאתם נמצאים בתאילנד וכמה רעש יש ברחובות שלה. Baiyoke Sky – לא יכולנו לסיים לדבר על בנגקוק מבלי להזכיר את גורדי השחקים שלה ואת התצפיות הנהדרות שהם מספקים לנו. בקומה העליונה של גורד שחקים זה, יש תצפית מסתובבת וכמה קומות למטה, ישנו בר עם חלונות פנורמיים, שיספקו לכם חוויה לא פחות נפלאה.

 

האי הגדול

פוקט הוא ככל הנראה, אזור הנופש המפורסם והמבוקש ביותר בתאילנד. ואם אנחנו נתעלם לכמה שניות מהמסיבות ומהאקשן שהולך בחופים שלו, נרצה לספר לכם מעט על מקומות עניין נוספים.

 

מקומות לבקר באי

פסל הבודהה הגדול, שניתן להבחין בו ממקומות שונים על האי, הוא, ככל הנראה, המקום הראשון שישלחו אותכם לבקר בו, ברגע שתגיעו לפוקט. בתי מקדש הם לא משהו שאפשר להפתיע בהם מי שרגיל להגיע לתאילנד, אבל אנחנו עדיין מתעקשים איתכם לא לדלג על Wat Chalung. המפורסם ביותר והמתוייר ביותר, הוא עדיין מקום שתרצו לראות ולו פעם אחת.

הגן הבוטני – קילומטרים של שבילי הליכה, צמחיה ענפה ואפילו אגם מלאכותי – כל זה מחכה לכם כאן. ולבסוף השארנו לכם את פוקט טאון – העיר העתיקה, שהיא המרכז של פוקט. רחובות עם מבנים סיניים ופורטוגזיים (כן, מי שלא ביקר, קצת יתקשה לדמיין את השילוב), שפע של בתי קפה והמון מקומות לתמונות מוצלחות במיוחד.

 

העיר הנסתרת

יש לנו הרגשה קלה, שטרם שמעתם את השם קאו לאק ואתם לא כל כך יודעים במה מדובר ואיפה זה נמצא. קאו לק, אזור הנמצא צפונית לפוקט, הוא מקום שאיכשהו מצליח לשמור על אנונימיות יחסית.

 

מה הסוד שלו?

בניגוד לפוקט שהרעש וההמולה המתמדת, אלה המילים שהכי מתארות את האזור, קאו לק דוגלת בשימור הטבע והנופים. תופתעו לשמוע, אבל מתקיים פה איסור על בניית מבנים הגבוהים יותר מגובה עצי הקוקוס.

 

מקומות לבקר בסביבה

האזור מתהדר בפארקים לאומיים רבים דוגמת Khao Sok National Park ו – Similan Islands – בראשון תמצאו יערות גשם ובשני תוכלו להכיר יותר את הטבע הימי של האזור. אבל הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות בקאו לק, זה להנות מהחופים המדהימים שיש פה – כל עוד תיירים נוספים לא גילו אותם.

קאו לאק

אולי תאהבו גם את