חיפוש

הזדמנויות תעסוקה למגזר החרדי: לימודים לנשים חרדיות

אם בעבר אפשרויות התעסוקה עבור האישה החרדית היו מצומצמות, ככל שעובר הזמן ברור שלנשים חרדיות יכולות מגוונות הרבה יותר מהעיסוקים שהוקצו להן בעבר. הבנה זו, יחד עם הצורך של האישה החרדית לפרנס את משפחתה בכבוד, מובילה אותה ללימודים הגבוהים ולרכישת מקצוע. אילו הזדמנויות תעסוקתיות יכולים לאפשר הלימודים?  

 

לימודים והאישה החרדית

הנשים החרדיות מגיעות להשכלה הגבוהה באחוזים ניכרים, שרק הולכים וגדלים משנה לשנה. הסיבות לכך ברורות – הן רוצות להתקדם ולהצליח לפרנס את משפחתן, הן רוצות לרכוש מקצוע שיאפשר להן להתפתח, ומעל הכל – הן יכולות ואין סיבה שהן יימנעו מהישגים ומהצלחה. אך לימודים הם תקופה זמנית ועל פי רוב הם גשר לעולם התעסוקה והעבודה. אילו הזדמנויות תעסוקתיות חדשות לימודים לחרדיות יכולים לאפשר ואיזה מסלולי לימודים כדאי לבחור בדרך לשם?

 

השתלבות במשרות מפתח בתוך הקהילה

לימודים בתחום החינוך, בין אם תואר ראשון או תארים שניים שמאפשרים התמקצעות והתמחות, נותנים לאישה החרדית את ההזדמנות להתקדם לתפקידים בתוך הקהילה שלה – כלומר בתוך מערכת החינוך והטיפול שקיימת בקהילה ובמגזר. ההתמקצעות הופכת את האישה למיומנת ומבוקשת יותר, ובאמצעות הכלים החדשים שהיא רוכשת היא יכולה להתקדם לתפקידים משמעותיים.

 

השתלבות במשרות בשוק הפרטי

לימודים בתחומים הקשורים למחשבים או לעולם העסקי פותחים בפני האישה החרדית את האפשרות להשתלב במגזר העסקי והפרטי. כך, נפתחת הדלת להיכנס לארגונים שבהם יכולת ההתקדמות רבה הן מבחינת אופי המשרות והתפקידים וכנלווה לכך, גם מבחינת תנאי העבודה שיכולים להשתפר מאוד עם הזמן והוותק. מכיוון שאחת הסיבות המרכזיות ללימודים היא הצורך בפרנסת המשפחה, השתלבות במגזר הפרטי יכולה להיות פתרון נכון עבור נשים רבות.

 

השתלבות במגזר הציבורי

מסלולים בתחומי החינוך והניהול יכולים להתאים מאוד למי שמעוניינת להשתלב בתפקידי מטה. המגזר הציבורי בישראל כולל משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות, רשויות מקומיות ועוד. השתלבות בתפקידים במגזר הציבורי יכולה לסלול עבור האישה אפשרויות קידום ובמידה והיא מתאימה לכך גם אופק ניהולי ותפקידים בכירים. המגזר הציבורי, לעומת המגזר הפרטי, מתאפיין על פי רוב בתנאי שכר פחות טובים, אך מנגד הוא מאפשר יציבות תעסוקתית ושקט נפשי שלא תמיד קיים כאשר עובדים במגזר הפרטי.

 

עצמאות

תארים שניים בתחום החינוך והטיפול, מסלולים בתחומים העסקיים ועוד, יכולים לאפשר לבוגרת לבחור בין עבודה כשכירה או כעצמאית. פתיחת עסק ועבודה כעצמאית לא מתאימה לכל אחת אבל עבור מי שהדבר מתאים לה, עצמאות יכולה לאפשר חופש תעסוקתי והכנסה מעולה. בתחומים מסוימים, למשל, בתחומים הטיפוליים, אף מקובל מאוד לשלב עבודה כשכירה עם עבודה כעצמאית.

לסיכום, ההזדמנויות התעסוקתיות החדשות שלימודים מאפשרים לנשים חרדיות הן מגוונות ומרובות. כדי להבין מה מתאים לך מבחינת תחום עיסוק ותנאי עבודה, מומלץ לבחון את הכישורים ואת האופי שלך, להתייעץ עם נשים שעובדות בתחומים שמעניינים אותך וכמובן להתייעץ עם מי שמציעים מסלולי לימודים לגבי אפיקי התעסוקה בסיום התואר.

לימודים והאישה החרדית

אולי תאהבו גם את

כסף
מה זה תקשורת חזותית

מחפשים את המקצוע שיתאים לכם ביותר? רוצים למצוא שילוב נכון ומוצלח בין תחום מעניין ובין אפשרות לפרנסה טובה? אם כך, אתם לא לבד, כי בפועל

קראו עוד »