חיפוש

העבודה בוטלה בגלל מזג האוויר – דרוש פיצוי מקבלן השיפוצים

שיפוץ בית הוא אחד הדברים היותר קשים לביצוע. זאת, למרות שבמרבית המקרים מדובר בשיפוצים שהם הכרח המציאות ולמרות שללא ביצוע שיפוצים, איכות החיים בבית עלולה להידרדר. לפיכך, ככל שהעבודה תסתיים במהירות הרבה ביותר, כך תתקצר תקופת הסבל והבלגאן וניתן יהיה לחזור לחיים תקינים מוקדם ככל האפשר. ואולם יש מקרים שבהם שיפוץ הבית מתעכב, בעיקר כיון שקבלן השיפוצים לא משלים את העבודות בזמנים שאליהם התחייב מלכתחילה. אחד התירוצים המקובלים של קבלנים, בעיקר בתקופת החורף, הינה ההשפעה של מזג האוויר על מהירות הביצוע. כיצד בעצם קשור מזג האוויר למהירות הביצוע? איך ניתן למנוע מראש שימוש בתירוץ הזה ובתירוצים אחרים  לאיחור בביצוע? להלן התשובות.

קבלן שיפוצים בודק את העבודה

מזג האוויר, ביטול עבודות שיפוצים והקשר ביניהם

לפני שנעסוק בקשר בין עבודות שיפוץ בית לבין מזג האוויר, חשוב לציין כי כשמדובר בעבודות בניין, ובמיוחד חלקים מסוימים בהן, מזג אוויר סגרירי וגשום עלול להשפיע ולגרום לדחיית העבודה. כך למשל, לא רצוי לבצע עבודות יציקה ביום גשום, כיוון שהגשם עלול להשפיע על איכות התוצאה. על אותו משקל, גם זיפות גגות לא ניתן לבצע ביום גשום. עבודות על פיגומים גם הן לא רצויות, אבל זאת בעיקר מטעמי בטיחות והצורך לשמור על בריאותם של העובדים. קבלן שיפוצים איכותי יודע בדיוק באילו תנאים הוא יימנע מלבצע עבודות מסוימות.

למרות האמור לעיל, עבודות שיפוצים בבית או במבנה אחר, לא אמורות להיפגע ואין צורך להאט אותן בגלל פגעי מזג האוויר. מדובר בעבודה באזור מקורה, כאשר כל כמה שמזג האוויר יהיה סוער בחוץ או לחילופין חם באופן קיצוני, הדבר לא אמור להשפיע. עם זאת, יש קבלנים המנצלים את מזג האוויר כתירוץ לעיכוב בעבודה. עם התירוצים המקובלים ניתן למנות אי הגעה של פועלים לעבודה, או חוסר אפשרות לבצע עבודות מסוימות בגלל מזג האוויר.

5 טיפים לשיפוץ מטבח – לקריאה לחצו כאן.

חוזה עבודה, עמידה בזמנים ופיצויים עבור איחורים

אחד הדברים שממש מומלץ לעשות, הוא לחתום עם קבלן השיפוצים על חוזה עבודה מחייב(הסיבות לחריגה מתקציב השיפוצים). אמנם בהקשר לביצוע תיקונים קטנים חוזה כזה מיותר, אבל כשמדובר בשיפוצים משמעותיים, הוא מחויב המציאות. החוזה אמור לכלול את סוג השיפוצים שיבוצעו ואת לוח הזמנים לביות העבודה. בנוסף, חייבת להתקיים התנייה בין סיום חלק מסוים מהעבודה לבין התשלום עבורו. בדרך כלל, התירוץ של מזג אוויר לא אמור להיות גורם במשוואה ולא אמור לעכב את העבודה.

החוזה צריך לכלול, חוץ מהסעיפים שהוזכרו לעיל, גם פיצויים משמעותיים בגין עיכובים משמעותיים בביצוע העבודה. כך, קבלן שיפוצים שנכנס לעבודה יצטרך להתמודד עם העובדה שהוא הלול להיתבע אם וכאשר יעצור את העבודה או יאט אותה, ללא סיבה מספקת (על מה זוגות רבים במהלך שיפוץ? בדקנו). חתימה על חוזה, הגדרה מדויקת של השלבים בתהליך שיפוצים ופיצויים על אי עמידה בזמנים, עשויים להוות אמצעים שימנעו בעיות ויזרזו את תהליך השיפוצים בבית או בעסק.

אולי תאהבו גם את

קיר מתקלף
5 טיפים לשיפוץ מטבח

מעוניינים לשפץ את המטבח שלכם? להלן חמישה טיפים חשובים שכל אחד צריך להכיר בטרם מתחילים במלכת השיפוץ. שיפוץ המטבח – פרויקט בסדר גודל משמעותי שיפוץ

קראו עוד »