חיפוש

הכל על ביטוח נסיעות

מי מאיתנו שמתכנן לטוס בקרוב, בוודאי מחפש גם את הביטוח נסיעות הזול ביותר מצד אחד, אבל גם המשתלם ביותר מצד שני. ביטוח משתלם הוא כזה שמספק כמה שיותר כיסויים במחיר אטרקטיבי. במידה ואתם בעיצומה של החלטה דרך איזו חברה לעשות ביטוח נסיעות הגעתם למקום הנכון. בכתבה הקרובה נסביר על  המרכיבים השונים של ביטוח הנסיעות, על מנת שתוכלו לבחור בביטוח הנסיעות המתאים לכם ביותר.

 

אחת ולתמיד – למה חשוב לעשות ביטוח נסיעות לפני הנסיעה לחו״ל?

הסיבה הראשונה והחשובה ביותר למה חשוב לרכוש ביטוח נסיעות לפני הנסיעה, היא כדי לשמור על הבריאות – כמה פשוט, ככה נכון. בניגוד למחשבה הרווחת שביטוח בריאות בחול מיועד בעיקר לאנשים חולים או למבוגרים, ההפך הוא הנכון. ביטוח בריאות בחוץ לארץ, לא נועד רק לכסות רק על מחלות שקיימות אצל המבוטח או לתאונות שחס וחלילה עלולות לקרות.

ביטוח נסיעות למעשה יכול לכסות כל בעיה הכי קטנה שרק תצוץ. זכרו  שגם צינון, שיעול או כאבי גרון יכולים להגיע לצורך להזמין רופא מקומי למקום בו אתם לנים. מחיר ביקור שכזה ללא ביטוח נסיעות יכול להגיע לאלפי שקלים. הסיבה השנייה בגינה ביטוח נסיעות חשוב כל כך, היא שביטוח כזה יכול גם לכסות עלות של אביזרים ומוצרים יקרי ערך שנלווים אלינו במהלך הנסיעה, למשל –  מזוודה, טלפון, מחשב, תכשיטים ועוד.

כמו כן מלבד כיסויים פיזיים קיימים גם כיסויים רבים וחשובים שלא כדאי לטוס לחו״ל בלי אלו, כמו למשל ביטוח ספורט אתגרי, ביטוח סקי, ביטוח צד ג', ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור ועוד.

ביטוח נסיעות

סוגי הביטוחים השונים

ביטוח מזוודה

כמובן שלא כל הביטוחים המצוינים בכתבה זו רלוונטיים לכל אחד, אך לא כך הדבר לגבי ביטוח מזוודה. רוב רובם של הנוסעים משתמשים במזוודה בשביל לארוז את בגדיהם וחפציהם לצורך הנסיעה. אך מה קורה אם לפתע אתם נוחתים במדינת היעד שלכם ומגלים שהמזוודה שלכם הלכה לאיבוד? בדיוק בשביל מקרה כזה קיים ביטוח המזוודה.

הביטוח, כשמו כן הוא, מבטיח כי במקרה בו המזוודה שלכם נאבדה, חברת הביטוח תשלח למבוטח כסף (לרוב מדובר על לא מעט), על מנת שיוכל להסתדר ברכישת תכולת המזוודה מחדש –  כמו בגדים או תכשיטים, מבלי לפגוע למבוטח בתקציב הנסיעה. איבוד מזוודה זוהי תופעה שכיחה יחסית בעולם התיירות, בעיקר בגלל ריבוי הטיסות, תחנות הביניים והעובדה שהמזוודה עוברת ידיים רבות עד שהיא מגיעה ליעד – על כן חשוב לבצע ביטוח מזוודה.

 

ביטוח דברי ערך

נמליץ בחום לכל נוסע לבצע ביטוח המכסה מפני גניבות של דברי ערך שהוא נושא עימו במהלך החופשה, כמו למשל סמארטפון, מחשב נייד, מצלמה, או תכשיטים. כל אלה יכולים לעלות מאות, אלפי, או עשרות אלפי שקלים, לכן חשוב שנבטח אותם כשאנחנו במדינה זרה. ביטוח זה יחסוך לנו עוגמת נפש והפסד כספי לא קטן, מה גם שההסתברות למקרה של גניבה בעת נסיעה לחוץ לארץ, לא נמוכה כלל לצערנו.

ביטוח נסיעות

ביטוח ספורט אתגרי או סקי:

כמובן שאלו שני ביטוחים שונים, אבל המשותף להם הוא שניהם תלויים באופי הנסיעה. במידה ואנחנו נוסעים לנופש סביר להניח שנרצה להוסיף כיסוי ספורט אתגרי, ובמידה ואנחנו טסים לעשות סקי, נצטייד כמובן בכיסוי סקי. ספורט אתגרי מתייחס כמעט לכל אטרקציה שאנחנו הולכים לעשות במהלך הנסיעה, לכן לא כדאי לנסוע לחוץ לארץ מבלי לעשות ביטוח ספורט אתגרי. ישנם סוגים רבים של ספורט אתגרי, לכן חשוב לבחור רק בסוג הרלוונטי עבורכם.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, יש להתייחס בכובד ראש לחשיבות ביצוע ביטוח נסיעות, וכן לכיסויים שהם בגדר חובה, מלבד כמובן הכיסוי הבריאותי. זכרו, עדיף להוסיף עוד כמה מאות שקלים ולרכוש את הכיסויים המתאימים לכם לנסיעה, ולהנות מראש שקט, מאשר חס וחלילה להתחרט על אי ביצוע הכיסויים כאשר מקרה לא צפוי יצוץ במהלך הנסיעה. אז שתהיה נסיעה נעימה ובטוחה, בהצלחה!

ביטוח נסיעות

אולי תאהבו גם את