חיפוש

מהם מקומות הדליפה הנפוצים ביותר?

קורת גג היא דבר בסיסי בחיינו, מסתור מפני מזג אוויר סוער וגשום בקיץ או חם ומבהיל בקיץ, מקום בטוח בו אפשר להירגע, לנוח מתלאות היום ולשמור את החפצים האישיים היקרים לנו. מסיבה זאת כאשר מתגלית דליפה בחלל הבית שלנו אין זה עניין של מה בכך. מדוע דליפות הן מפגע שיש לאתר ולתקן בהקדם, מהם מוקדי ההצפה הנפוצים ביותר וכיצד ניתן לתקן דליפות במקומות אלו ביעילות המרבית וללא קשיים ומאמצים מיותרים. הכתבה שלפניכם תעשה סדר בנושאים אלו בדיוק.

 

מדוע חשוב לדעת אילו מקומות בבית מועדים לדליפות

גילוי מוקדם של דליפה בבית עשויה למנוע את המפגע מבעוד מועד, להפוך את הטיפול בבעיה לפשוט וקצר בהרבה ולמנוע נזקים מיותרים. ישנם מגוון נזקים אשר עלולים להיגרם מקור דליפה אשר לא טופל מבעוד מועד: התפתחות סוגים שונים של עובש וטחב, פגיעה ביסודות הבית, פגיעה מסכנת חיים במערכת החשמל שבבית וכן פגיעה ברכוש של בני הבית לרבות רהיטים, מוצרי חשמל, בגדים וחפצים אישיים וכדומה.

כדי להימנע ממצב לא נעים זה מומלץ לבדוק מבעוד מועד את אותם האזורים בבית אשר ידועים כאזורים מועדים לפורענות אשר מהם נובעות מרבית הדליפות שמתרחשות בבתים פרטיים בישראל.

 

בדיקת מרזב

המרזב הוא אותו צינור אשר מחובר לגג ולחלק החיצוני של המבנה. התפקיד של המרזב הוא לנקז את כל אותם מי הגשמים שנקווים בחלקים השונים של המבנה ובעיקר בגג של המבנה. מרזבים אלו נוטים עם הזמן לצבור סוגים שונים של לכלוך ואשפה, בעיקר עלים יבשים ושאריות עפר אשר עלולים להוביל לסתימות. אם סתימה שכזאת לא מטופלת לפני עונת הגשמים מים עלולים להתנקז בחלקים שונים של המבנה ובסופו של דבר לדלוף אל תוך היסודות וחלל הבית ולגרום לנזקים קשים.

 

בדיקת רעפים חסרות

רעפים מגיעים במגוון רחב של צבעים וסגנונות ומעניקים לבתי מגורים רבים בארץ מראה חמים וכפרי. יחד עם זאת התפקיד של הרעפים אינו דקורטיבי גרידא שכן בבתים בהם הורכבו גגות רעפים הרעפים אמורות למלא תפקיד בניקוז המים לפתחי הניקוז השונים, דרך המרזבים והחוצה אל הרחוב. מסיבה זאת רעפים חסרות או פגומות עשויות להוביל להתפתחות של דליפה בחלל המגורים.

 

חומר איטום בלוי או לא איכותי

לא כל המבנים בישראל מכילים רעפים וגם במבנים שיש רעפים תמיד יש צורך בשימוש בשכבת הגנה נוספת. לצורך זה נעשה שימוש במגוון רחב של חומרי איטום חסינים למים. יחד עם זאת חומרי איטום, איכותיים ככל שיהיו, בסופו של דבר מתבלים ועל מומלץ מידי פעם  לבדוק את תקינות האיטום. לעיתים יש צורך להזמין איש מקצוע לשם כך או להיכנס אתר איטום גגות ולהעמיק בנושא.

בית חמים יבש ונעים הוא לא עניין של מה בכך. כדי להימנע ממשברי דליפות לפני עונת הגשמים הקרובה חשוב מאוד לקחת אחריות ולוודא שגג הבית שלכם מטופל ומתוחזק כהלכה ובמרה הצורך להזמין מומחה לסיוע.

 

גג

אולי תאהבו גם את

איך לבחור יועץ עסקי
מה תפקידו של יועץ עסקי?

בעולם העסקי התחרותי של היום, יועץ עסקי יכול להיות נכס משמעותי עבור כל עסק. יועץ עסקי מנוסה יכול לספק הדרכה ותמיכה חיוניות, תוך שימוש בידע

קראו עוד »
תיקון צנרת ביוב
תיקון צנרת ביוב

נזק לצנרת ביוב יכול להוות כאב ראש גדול לבעלי בתים, ולגרום לניקוז איטי, ריחות רעים ואפילו גיבויי ביוב. למרבה המזל, ישנן מגוון אפשרויות תיקון זמינות

קראו עוד »
תיקון דלת פלדה
איך לתקן דלת פלדה

דלתות פלדה הן לרוב עמידות לאורך זמן רב והינן בעלות יתרונות מיוחדים – אם זה בהגנה מפני פגיעות, חסימת רעש ועוד. עם זאת, קיימות נסיבות

קראו עוד »
תשתית חשמל
חידוש תשתיות חשמל

חידוש תשתיות חשמל יכול להיות כאב ראש לא פשוט. מערכת החשמל בבית היא זו שמספקת לנו אנרגיה לכל המכשירים החשמליים, שהם בממוצע כ-80% מהמכשירים שנעשה

קראו עוד »