חיפוש

ליווי עסקאות מקרקעין – כמה חשוב כוחו של עו"ד בנושא?

ליווי עסקאות מקרקעין – כמה חשוב כוחו של עו"ד בנושא?

 

משפחות רבות במדינת ישראל חולמות על הרגע בו הן יוכלו לקנות דירה כאשר במקביל משפחה שלא מחזיקה דירה בבעלותה או משפחה שבוחרת להשכיר את הדירה שלה, תגור בזמן הזה בשכירות. על כן, בין אם מדובר בעסקאות שכירות זמניות ובין אם מדובר בעסקאות קניית נדל"ן, ישנם עניינים רבים הקשורים לדיני המקרקעין שסביר להניח וכל אחד יתקל במהלך החיים. בכל עסקה שנחתמת הקשורה למקרקעין ישנם שני צדדים, הקונה, המוכר, השוכר או המשכיר. כל צד כזה עלול לחשוף את עצמו לסיכונים עתידיים. לכן, חשיבותו של עורך דין מומחה לענייני מקרקעין שילווה אתכם בהליך היא קריטית. תפקיד עורך הדין יהיה לוודא כי הסיכונים אליהם תחשפו יהיו במינימום הנדרש.

 

כאשר אומרים מקרקעין למה אנחנו מתכוונים?

בחוק המקרקעין ישנה הגדרה ברורה למקרקעין, כאשר מקרקעין מוגדר ככל קרקע הכוללת את מה שנטוע ונבנה מעליה. בנוסף לכך, כל מה שחובר באופן קבוע או זמני לקרקע נחשב כחלק מהמקרקעין. בעלות במקרקעין תוגדר כזכות להחזיק בקרקע ולבצע בו עסקאות על פי דין או הסכם. דיני המקרקעין מוסדרים בארץ בחוק המקרקעין, התשכ"ט, 1969 ובנוסף, ישנם חוקים נוספים שחוקקו לאורך השנים. דיני המקרקעין נחשבים למסועפים ומסובכים אשר כוללים בתוכם סוגיות רבות אשר דנות בעסקאות הנעשות במקרקעין. לאור מורכבות הנושא, מומלץ בעת הצורך לפנות אל עורך דין המומחה בתחום המקרקעין https://yonilevy.co.il/עורך-דין-מקרקעין/ שידריך וילווה אתכם על הצד הטוב ביותר.

 

עורך דין לקניה ומכירה של דירה

הליכי מכירה או קניה של דירה טומנים בחובם לרוב עסקאות כלכליות בעלות השלכות נרחבות לשנים רבות קדימה. גם עסקאות שנראות פשוטות יחסית ודורשות חוזה מכר סטנדרטי עלולות להסתבך. סעיפים רבים הנכללים בחוזה המכר דורשים עין מקצועית ובחינה משפטית ברזולוציה נמוכה. בנוסף, ישנם תחומים רבים הדורשים התייחסות ספציפית:

 

שעבודים ובעלות על הדירה

לפני קניית הדירה יש לוודא על שם מי רשום הנכס במרשם המקרקעין. בנוסף, יש לוודא כי אין רישום שעבוד על הנכס. בדיקה זו נדרשת על מנת לוודא את קבלתה של הדירה נקייה מחובות.

 

מיסים

מיסוי הוא תחום משפטי נוסף הנפוץ בהקשר לדיני המקרקעין. ישנן חובות מיסוי רבות הקשורות לרכישה ומכירה של מקרקעין ובהתאמה ישנן גם הקלות שמומלץ לא לפספס. שאלות המיסים שעולות קשורות למכירת דירה נוספת, זכאות לקבלת פטור ממס, מיסים נוספים אותם יש לשלם כמו מס רכישה או מס שבח ודרכים חוקיות להקלה בתשלומי המיסים.

 

דרישת הכתב

חוק המקרקעין דורש כי על כל חוזה להיות חתום בכתב.

 

לסיכום, תחום המקרקעין הוא מורכב וסבוך וההמלצה היא בעת ביצוע עסקאות שונות לפנות לליווי של עורך דין שיוודא כי העסקה טובה ובטוחה וימנע מכם עוגמות נפש עתידיות.

ליווי עסקאות מקרקעין - כמה חשוב כוחו של עו''ד בנושא

אולי תאהבו גם את

נוטריון בהסכם ממון
מה תפקיד הנוטריון בהסכם ממון?

להסכמי ממון יש תפקיד משמעותי בהיבטים שונים של חיינו, בחיים הפרטיים והעסקיים. בעסקאות אלו, תפקידו של נוטריון הופך להיות מכריע בהבטחת הלגיטימיות, האותנטיות וההגינות של

קראו עוד »
תביעה בגין נזקי גוף
מהי תביעת נזקי גוף?

מדי יום אנשים מועדים, נפצעים ועוברים תאונות בבית ומחוצה לו. כאשר מדובר בגוף או באדם פרטי שגרמו לרשלנות ניתן להגיש נגדם תביעת נזקי גוף ולקבל

קראו עוד »