חיפוש

כלי כסף לחנוכה בתור מתנה למשפחה – האופציות הבולטות

חג האורים הוא הזדמנות נהדרת להתחדש בחנוכייה וכלי כסף מרשימים אחרים. מדובר על מתנה מקורית שתאיר ליקרים לכם את החג ותיוותר כמזכרת לשנים ארוכות. המאמר יפרט מהן האופציות הבולטות לרכישת כלי כסף לכבוד חג החנוכה.

 

מנהג הדלקת נרות בחנוכה

כל ילד וילדה יודעים שבחג החנוכה, הלוא הוא חג האורים מדליקים נרות לזכר ניצחון המכבים ונס פך השמן. מדי שנה משפחות רבות מוציאות את החנוכיות מהבוידם, מנקות ומבריקות אותן כדי להתכונן לחג כראוי. החנוכייה היא אלמנט שאליו מפתחים סנטימנטים עם השנים במיוחד אם מדובר בחנוכייה העוברת מדור לדור, חנוכייה יקרה או עתיקה וכד'.

לפיכך, חג החנוכה הוא הזדמנות מצוינת להעניק מתנה חנוכיית כסף נוצצת שתהפוך לחפץ סנטימנטלי ומרגש. כל משפחה צריכה שתהיה לה חנוכייה אחת עשויה מחומר איכותי שתחזיק לאורך שנים, גם אם משתמשים בחנוכייה שהילד הכין בגן. החנוכייה הופכת להיות חלק מהמורשת המשפחתית המיוחדת ולכן היא הבולטת בין כל כלי כסף לחנוכה אחר.

 

כלי כסף – האופציות הבולטות לחנוכה

אין ספק שכלי כסף כמו חנוכייה הם האופציה היעילה והיפה ביותר להגיש כמתנה למשפחה בחג החנוכה. הדלקת החנוכייה היא מצווה בכל בית יהודי והמקפידים אף מעמידים את החנוכייה על אדן החלון או בפתח הבית על פי הנהוג במשפחה. ניתן למצוא חנוכיות כסף מכל הגדלים והסוגים. חנוכיות לתלייה על הקיר, חנוכיות עם רגל או מעמד ועוד.

למשל, חנוכיות קטנות יתאימו לחיילים או לבחורי ישיבות שמקפידים על הדלקת נרות ולא רוצים לסחוב חנוכייה גדולה. כאשר מעניקים למשפחה חנוכייה דקורטיבית מכסף טהור הנעשית בעבודת יד מקבלים ערך מוסף. ביחד עם זאת ניתן גם לחשוב על אופציות נוספות של כלי כסף יפים לחג. מבין הרעיונות ניתן למנות פמוטי כסף טהור להדלקת נרות שבת, גביע ליין, סט כוסות, כלי הגשה כסופים ללביבות ו/או סופגניות, כד כסף לפרחים ועוד.

 

מתנה עם סגנון

ככל שתבחרו בכלי כסף מסוגנן יותר ומעוצב על פי טעם אישי, כך המתנה תהיה מרשימה יותר. ישנן משפחות שאוהבות למשל חנוכיות עם עיטורים עדינים ואחרות שמעדיפות תבליטים גסים יותר. גם צורת הקנים והבסיס של החנוכייה הם דברים שצריך לקחת בחשבון מבחינה עיצובית ומבחינה פרקטית. ישנן חנוכיות קלאסיות, סימטריות שהשמש בן נמצא באמצע ואחרות שהשמש נמצא בצד או בולט בחלק הקדמי שלהן.

למשל, חנוכייה אלכסונית שהקנה האמצעי שלה בכיוון הנגדי הוא אחד מהעיצובים הטרנדים והמיוחדים יותר שניתן לבחור. לא משנה איזו חנוכייה בוחרים, תמיד ניתן למצוא את החנוכייה האופטימלית שתקשט את הבית ואת החג. לסיכום, כל אחד יכול למצוא את החנוכייה שתתאים למשפחה שלו הן מבחינת העיצוב והגודל והן מבחינת המבנה או את כלי הכסף המועדף עליו כמתנה לחג החנוכה.

 

חנוכיה עם 8 נורות שעווה אדומים
חנוכיה עם 8 נורות שעווה אדומים

אולי תאהבו גם את