חיפוש

חידוש תשתיות חשמל

חידוש תשתיות חשמל יכול להיות כאב ראש לא פשוט. מערכת החשמל בבית היא זו שמספקת לנו אנרגיה לכל המכשירים החשמליים, שהם בממוצע כ-80% מהמכשירים שנעשה בהם שימוש בבית.

 

תכנון מערכת חשמל ביתית

בין אם אתם בונים לעצמכם בית או משפצים דירה, חידוש תשתיות החשמל צריך להיעשות בצורה נכונה ומקצועית בכדי להבטיח לכם הספק אנרגיה תקין. אולי לא מדובר בחלק המושך שבעיצוב ותכנון הבית, בניגוד לשאר הדברים שיש לעשות, אך חשוב לתכנן את המערכת כך שהיא תספק את הצרכים הקיימים לכם כיום וגם, את אלו שיהיו לכם בעתיד.

תכנית חשמל כוללת תכנון של מיקומי לוח החשמל, חלוקת עומסי החשמל על פי צורך ושימוש והן חלוקת קווי הזינה שמותנים באמפר (חד פאזי, תלת פאזי). זכרו שכבלים עבים יותר הם יקרים יותר ויכולים להוליך כמות אמפר גבוהה אך הם שווים את ההשקעה כיוון שבטווח הארוך, כבלים דקים יכולים לייקר הוצאות חשמל.

 

אילו חשמלאים ניתן למצוא?

מהנדסי חשמל מוסמכים לייעץ לכם בתחומי חשמל וכך גם חשמלאים מוסמכים. הם שניהם רשאים לתכנן וגם לחתום על המסמכים הנחוצים, בהתאם לסמכות שניתנה להם. חשמלאי ראשי: מוסמך לטפל ולתכנן מערכות חשמל של תלת פאזי ו-250*3 אמפר. חשמלאי מוסמך: רשאי לטפל ולתכנן מערכות חשמל תלת פאזי אך של עד 80*3 אמפר. חשמלאי מעשי: מוסמך לטפל ולתכנן מערכות חשמל חד פאזי ושל עד 40 אמפר.

שימו לב כי מי שמוגדר כעוזר חשמלאי יכול לבצע פעולות רק עם השגחה ולאחר אישור של חשמלאי מוסמך ממנו. אמנם חברת חשמל ישנה רק אחת, אבל חשמלאים מנוסים אפשר למצוא בשפע, אם אתם מחפשים חשמלאי מנוסה – חשמלאי עכשיו זו הכתובת שלכם.

 

כתב כמויות

לאחר שתוכניות החשמל לבניית תשתית חדשה עוברות את כל האישורים הנדרשים, מגיע השלב שבו התכנון קורם עור וגידים ויוצא לפועל. שלב זה נקרא כתב כמויות. כתב זה יציג את כל החומרים שיש להשיג לפני שמוציאים את התוכנית לפועל, מהם שלבי העבודה, איזו כמות יש להשיג מכל חומר ומהו המחיר הכולל שנדרש לעבודה. כתב הכמויות מאפשר לכם לתכנן תקציב הגיוני וכן, להימנע מהפתעות לא רצויות, שיכולות לגרום לכם לחרוג מן התקציב. במידה וקיבלתם כתב כמויות שלא מוצא חן בעיניכם, ניתן לקחת אותו לחוות דעת נוספת.

 

פרטים נוספים אליהם כדאי לשים לב

לאחר בניית התשתית, אתם רוצים לוודא כי רובה הגדול מכוסה בבטון ושלא יוצאים כבלים שאינם במקום, הדגש הוא כי צנרת החשמל צריכה לעבור ביציקות בטון ולא מתחת לריצוף. בנוסף, שימו לב כי הצנרת לא נסתמת מבטון או נשכחת ביציקה, אם זה קורה אתם חייבים לוודא מול החשמלאי כי נעשית הפרדה של 2 ס"מ לפחות של בטון עד קטע הצנרת החשמלית הבא. עליכם לוודא גם כי קטעי החשמל עוברים בצורה אנכית או מאוזנת לקיר. כך תדעו היכן בדיוק נמצאת המערכת ותמנעו קידוח עתידי בצנרת החשמלית.

תשתית חשמל

 

אולי תאהבו גם את

איך לבחור יועץ עסקי
מה תפקידו של יועץ עסקי?

בעולם העסקי התחרותי של היום, יועץ עסקי יכול להיות נכס משמעותי עבור כל עסק. יועץ עסקי מנוסה יכול לספק הדרכה ותמיכה חיוניות, תוך שימוש בידע

קראו עוד »
תיקון צנרת ביוב
תיקון צנרת ביוב

נזק לצנרת ביוב יכול להוות כאב ראש גדול לבעלי בתים, ולגרום לניקוז איטי, ריחות רעים ואפילו גיבויי ביוב. למרבה המזל, ישנן מגוון אפשרויות תיקון זמינות

קראו עוד »
תיקון דלת פלדה
איך לתקן דלת פלדה

דלתות פלדה הן לרוב עמידות לאורך זמן רב והינן בעלות יתרונות מיוחדים – אם זה בהגנה מפני פגיעות, חסימת רעש ועוד. עם זאת, קיימות נסיבות

קראו עוד »