חיפוש

הטרדה מינית – ההשלכות

כיום, הסבלנות מבחינה חוקית להטרדות מיניות היא אפסית, וכל תלונה שהיא, נבדקת באופן נרחב וגוררת עונשים ואף מאסר. ההטרדות המיניות, בין אם באינטרנט, במרחב הציבורי או בשטחי עבודה או בתי ספר, זוכות לטיפול הולם וגוררות בהתאם לחומרתן עונשים שונים בהתאם לחוק.

ההשלכות לתלונה מינית יכולות לגרור מגוון של השלכות, החל מפיטורין, צווי הרחקה, חסימה ברשתות החברתיות – וכן בהמשך גם למעצרים ולמאסרים בפועל. כדי להבין עוד על מה מדובר במה ההשלכות לפי החוק, לפניכם הכל על הטרדה מינית – ההשלכות.

 

מה נכלל תחת ההגדרה הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא כל יחס בלתי הולם ובלתי רצוי על רקע מיני או רומנטי, שנעשה הן מילולית, והן פיזית. הטרדה מינית יכולה להגיע במגוון צורות, רמות ואופנים, ובכל מרחב – הן באינטרנט, בבתי ספר ומכללות, והן במקומות העבודה או תחבורה ציבורית למשל.

הטרדה מינית היא מעשה שאינו חוקי, ואינו נסבל במיוחד במקומות עבודה ובתי ספר, ובמידה ומגישים תלונה – הוא עלול לגרור עונשים ומאסר, השלכות שונות בהתאם למקרה עצמו. לחצו על הקישור לעוד מידע והתייעצות בהטרדה מינית.

 

כיצד ניתן להתלונן ולתבוע במידה ועברתם הטרדה מינית?

לאחר הטרדה מינית מכל סוג ובכל מרחב שהוא, פתוחה בפניכם האופציה להתלונן ולהגיש תביעה כנגד הפוגע, כדי לגרום לו לשלם על מעשיו ולהרחיק אותו מהחברה אל המאסר. הדרך להגשת התלונה והתביעה, היא פנייה לעורך דין עבור ליווי והגשה בשמכם, או פנייה למשטרה, ולהגשת תלונה בעצמכם, שתיבדק בהמשך על ידי המשטרה ובית המשפט.

 

מה ההשלכות המשפטיות להטרדה מינית?

החוקים השונים בארץ, נועדו למנוע ולמגר הטרדות מיניות, גם כדי למגר ולהפחיד את המטרידים המיניים מפני מאסר, וגם כדי שישלמו על מעשיהם באופן ההוגן והנדרש. לכל פעולה מטרידה ולכל סוג של הטרדה מינית, יש גם השלכה אחרת בהתאם לחוק. לפניכם כמה דוגמאות, לשנות המאסר והעונשים הצפויים לעברייני הטרדה מינית, כמובן בכפוף לחקירה, לראיות ולעדויות:

  • פרסום קלטות או תמונות מיניות ללא הסכמה – מדובר בפגיעה חמורה בפרטיות, שגוררת כחמש שנות מאסר.
  • התבטאות מינית בלתי רצויה כלפי אדם, על רקע נטייתו המינית – מדובר בהטרדה מינית וחדירה לפרטיות ולזהות המינית של האדם. הענישה על כך צפויה להיות כשתי שנות מאסר.
  • בהגשת תביעה אזרחית, ולא במשטרה ובבית המשפט, העונה על הטרדה מינית יכול להגיע למעל 100 אלף ₪.
  • בהגשת תביעה על הטרדה מינית מכל סיבה, העונש הבסיסי יהיה 2 שנות מאסר, ולזה יכולות להתווסף עבירות שונות בהתאם לאופי ההטרדה המינית שננקטה.
  • סחיטה באיומים על רקע מיני – כלומר סחיטה באיומים, שהיא גם הטרדה מינית, בה הנסחט נכפה לבצע מעשה מיני כזה או אחר. העונש במקרה כזה הוא חמור, ונע בין 7 – 9 שנות מאסר.
  • מעשים מגונים – כל פעולה מגונה ובלתי רצויה שנעשתה לשם סיפוק או ביזוי מיני. העונש הוא חמו גם כן וצפוי לעד 10 שנות מאסר בהתאם לאופי המקרה. הטרדה מינית

אולי תאהבו גם את

נוטריון בהסכם ממון
מה תפקיד הנוטריון בהסכם ממון?

להסכמי ממון יש תפקיד משמעותי בהיבטים שונים של חיינו, בחיים הפרטיים והעסקיים. בעסקאות אלו, תפקידו של נוטריון הופך להיות מכריע בהבטחת הלגיטימיות, האותנטיות וההגינות של

קראו עוד »
תביעה בגין נזקי גוף
מהי תביעת נזקי גוף?

מדי יום אנשים מועדים, נפצעים ועוברים תאונות בבית ומחוצה לו. כאשר מדובר בגוף או באדם פרטי שגרמו לרשלנות ניתן להגיש נגדם תביעת נזקי גוף ולקבל

קראו עוד »