חיפוש

כיצד מתמודדים אחים ואחיות לילד עם צרכים מיוחדים?

הטיפול המיוחד ותשומת הלב הרבה שילדים עם צרכים מיוחדים דורשים מאיתנו, גורמים לנו לעיתים "לשכוח" להעניק את תשומת הלב הראויה גם לאחים ואחיות של הילד עם הצרכים המיוחדים, באופן הגורם להם לעיתים להרגיש שקופים ובמאמר זה נראה כיצד בדיוק מתמודדים אחים ואחיות לילד עם צרכים מיוחדים

 

הטיפול בילד עם צרכים מיוחדים

ילדים עם צרכים מיוחדים מאופיינים בצרכים התנהגותיים ורגשיים ייחודיים, באופן הדורש מההורים להקדיש אליהם זמן ותשומת לב רבה. התעסקות זו מתבטאת לרוב בטיפולים רפואיים ממושכים, השקעת משאבים וכספים רבים, בגינם ניתן לקבל סיוע מגופים שונים במדינה, כפי שתוכלו לראות באתר https://www.allrights.co.il.

מלבד ההשפעה הטבעית על ההורים הנושאים בנטל הטיפול בילד עם הצרכים המיוחדים, מדובר גם בהשפעה על האחים והאחיות של הילד עם הצרכים המיוחדים, הנאלצים להתמודד עם מגוון אתגרים ורגשות.

 

לגדול במשפחה עם צרכים מיוחדים

לפני שנעסוק בהתמודדות של אחים ואחיות לילד עם צרכים מיוחדים, כדאי לדעת שקיימים אספקטים חיוביים רבים לגדול במשפחה עם צרכים מיוחדים, חלקם אפילו הוכחו באופן מחקרי, כך שבהחלט לא מדובר במציאות של קשיים ואתגרים בלבד.

כך, מחקרים רבים מראים כי, אחים ואחיות לילדים עם צרכים מיוחדים, גדלו להיות אחראיים יותר בהשוואה לבני גילם שגדלו במשפחות נורמטיביות וכן בעלי ביטחון עצמאי, התנהגות עצמאית ונטייה לסבלנות רבה והתייחסות לאתגרי החיים בפרופורציות מתאימות.

 

התמודדות אחים ואחיות לילד עם צרכים מיוחדים

לצד היתרונות הנזכרים, אחים ואחיות במשפחה עם צרכים מיוחדים נאלצים להתמודד גם עם קשיים ואתגרים ובעיקר עם רגשות שליליים של כעס, טינה וקנאה במסגרת התא המשפחתי וכן עם רגשות של בושה ואשמה, הנובעים מצורת ההתנהגות ו/או הנראות של האח עם הצרכים המיוחדים בפומבי, במסגרת ההתמודדות עם הסביבה שמחוץ למשפחה.

כמו כן, ישנם פעמים בהם האחים והאחיות נוטים לשקוע בעצמם, במחשבות של עצב ורגשות של מתח ובדידות, כתוצאה מרגש קרבה לאח בעל הצרכים המיוחדים ועל המצב המיוחד בו הוא נמצא, באופן המונע ממנו "להיות כמו כולם".

 

כיצד ניתן להקל על התמודדותם של האחים והאחיות?

ההתמודדות של האחים והאחיות במשפחה עם צרכים מיוחדים אינה פשוטה, בטח לא כשמדובר באחים בגילאים צעירים, אשר אינם תמיד מפרשים נכון את המציאות ולכן, חשוב שנפעל להקל על התמודדותם עם המציאות המאתגרת.

הכרת הקושי והאתגרים איתם האחים והאחיות לאח עם צרכים מיוחדים צריכים להתמודד היא כבר צעד ראשון, כאשר בנוסף על כך, חשוב לדאוג לכך שיחיו חיים מלאים ועצמאיים, להימנע מציפיות מוגזמות מהם ולאפשר להם לקיים קשרים נורמטיביים עם כל האחים.

 

לסיכום

לצד היתרונות שיש לאחים ואחיות לילד עם צרכים מיוחדים, חשוב להכיר גם את ההתמודדות שלהם עם קשיים ואתגרים רבים, המתבטאים לרוב במגוון רגשות המתעוררים הן בסביבה המשפחתית והן מחוצה לה, כאשר לצד ההכרה באתגרים אלו, חשוב גם לפעול ולהעניק להם כלים להתמודדות.

אחים של ילד

 

 

אולי תאהבו גם את

במות הרמה להשכרה
השכרת במות הרמה ב-2023

שוק ההשכרה לבמות ופלטפורמות הרמה בשנת 2023 חווה צמיחה מדהימה, המונעת מהביקוש הגובר לגישה בטוחה ויעילה לאזורים גבוהים בתעשיות שונות. במות הרמה, כגון מעליות מספריים,

קראו עוד »
מס הכנסה בארהב
מקדמות למס הכנסה בארה"ב

שירות המס של ארצות הברית (IRS) נמצא בחזית ההתקדמות הטכנולוגית במינהל המס. באמצעות מחויבותו לייעל תהליכים ולשפר את חווית משלם המסים, רשות המסים האמריקאית עשתה

קראו עוד »
איך בוחרים פינת אוכ
איך בוחרים פינת אוכל?

בחירה של פינת אוכל חדשה לבית אינה עניין של מה בכך. שכן, המגוון שקיים בחנויות העיצוב הוא עצום, וכולל בתוכו פינות בגדלים שונים שעשויות מחומרים

קראו עוד »