אולד סקול vs "הדור החדש" של הסטנדאפיסטים ברשת – סקירה

פעם היינו סטנדאפיסטים בעיקר על במות, באין אם זאת הופעה באולם, באירוע פרטי או במסיבת הסיום של בית ספר.

אחרי זה הסטנדאפיסטים התחילו להשתלט על הטלוויזיה, הפיקו תוכניות משלהם והפכו להיות שחקנים מן המניין.

והיום עיקר הפעילות של הסטנדאפיסטים נמצאת דווקא ברשתות החברתיות.

איך זה קרה?

איך הסטנדאפיסטים מינפו את הרשתות החברתיות לטובתם?

ואילו סטנדאפיסטים הצליחו להתפרסם באמצעות הרשתות החברתיות בלבד?

 

מה השתנה בעולם הסטנדאפ?

היום סטנדאפיסטים מבינים שבעולם דינמי ומשתנה בו הטכנולוגיה ההופכת להיות הגורם הטכנולוגי שמדריך אותנו אל העתיד, אנחנו בהתאם צריכים להסתגל בשביל לשרוד. הם הבינו את זה, והיום סטנדאפיסטים רבים הבינו שהמון מצופים והקהל שלהם נמצא בכלל באינטרנט והדרך המהירה והיעילה ביותר בשביל להגיע לקהל שלהם וצופים פוטנציאלים נוספים היא באמצעות הרשתות.

בטלוויזיה יש רייטינג מסוים ובאולם בכלל הכמות שניתן להכניס אליה קהל מוגבלת. בנוסף לדברים הללו, סטנדאפיסט יכול לצלם את הסטנדאפ שלו אליו הגיעו נגיד 100 איש ובאמצעות סרטון שהעלה לרשתות החברתיות להגיע למאות אלפי צופים. מי עושה את זה הכי טוב?

 

הסטנדאפיסטים שמינפו את הרשתות החברתיות

סטנדאפיסט חכם יהיה נוכח ברשתות. שחר חסון למשל הוא סטנדאפיסט שהוא היה מוכר לפני הרשתות החברתיות ברחבי ישראל והיה כוכב ענק.

באמצעות הרשתות החברתיות הוא הפך לאימפריה.

שחר חסון הוא אולי הסטנדאפיסט שהכי הצליח למנף את הרשתות החברתיות ולהפוך למונופול של ממש בתחום הסרטוני סטנדאפ הטובים ביותר.

גם אדיר מילר שהוא סטנדאפיסט מן המניין מעלה סרטונים שנהפכים להיות וויראלים.

אבי נוסבאום, סטנדאפיסט וותיק בתחום ניצל את משבר הקורונה בשביל למנף את קריירת הסטנדאפ שלו מחדש עם סרטונים מצחיקים ושנונים שצחוקים על המדיניות הלא מבונת לפעמים של המדינה שלנו.

 

האם אפשר לצמוח והרשתות?

לא רק שהיום סטנדאפיסטים נעזרים ברשתות החברתיות בשביל לקדם את הקריירה שלהם ולהחיות אותה מחדש, ישנם סטנדאפיסטים שהתפרסמו בעקבות הרשתות החברתיות או שממש צמחו משם.

קחו למשל את הישראליות והישראלים הכוללים בדרנים ואנשים מצחיקים שעד רשתות החברתיות בכלל לא הכרנו.

היום בזכות הרשתות החברתיות הם נחשבים לסטנדאפיסטים החמים ביותר בישראל.

לאה לב נמצאה בפייסבוק והיום היא אשת טלוויזיה וסטנדאפיסטית מבוקשת ביותר.

אז אם פעם סטנדאפ זה היה מופע, שואו של ממש, אינטרקציה בין איש מקצוע שיודע להצחיק אנשים עם קהל, היום זה עדיין קורה אמנם קצת אחרת.

סטנדאפיסטים של דור החדש נמצאים בעיקר בדמות סרטוני מופע סטנדאפ ומערכונים שסוחפים את הרשת והקהל הרחב הנמצא באינטרנט.

אין מה לעשות, ככה זה עובד היום ובין אם אתם אוהבים את זה או לא הטרנד הזה נמצא רק במגמת עלייה. אנחנו מצפים שבעתיד רוב הסטנדאפיסטים ייצמחו וגיחו מהרשתות החברתיות שם נמצא הקהל הישראלי ואף העולמי עליו כל סטנדאפיסט חולם.

 

אייקונים של רשתות חברתיות - אילוסטרציה

אולי תאהבו גם את