חיפוש

הליך פשיטת רגל

הליך פשיטת רגל הוא הליך מורכב מאוד. זהו מצב בו אדם פרטי מוכרז כחדל פרעון. כלומר אדם זה אינו יכול לפרוע את חובותיו לנושים. במצב זה יש צורך בהפטר פשיטת רגל וכן בכינוס נכסים על מנת לראות מה עושים בהמשך על מנת לפרוע את כל החובות להוצאה לפועל. משרד עו"ד מיסקביץ' מטפל בכל הפרוצדורה העוסקת בהליך פשיטת רגל ועד סיומו ,כך שלאורך כל התהליך היא מלווה את החייב בכל השלבים הנדרשים.

תהליך פשיטת רגל

בשלב הראשוני כאשר האדם מוכרז כפושט רגל כלומר חדר פירעון נפתח כנגדו תיק בהוצאה לפועל כפושט רגל לאחר שביצע בדיקה דרך הר הביטוח של המדינה, מאותו רגע חייב פושט הרגל לשלם את החוב בתשלומים אחרת החוב ממשיך לטפוח ונושא ריבית ועמלות. לאחר שפושט הרגל מוכרז כחדל פירעון מוציא הרשם בהוצאה לפועל צו הפטר עבור פושט הרגל. צו זה פוטר את פושט הרגל החייב חובות לספקים שונים עד אחרי מיצוי הליך פשיטת הרגל בהמשך. מאותו רגע אף אחד מהנושים לא יכול לפנות לפושט הרגל ולהטריד אותו בנוגע לכספים שהוא חייב. חשוב להדגיש כי פשיטת הרגל מתייחס אך ורק במהלך פשיטת הרגל על הרשם להחליט אם לצרף אותו לחוב הקיים או להתייחס אליו כחוב נפרד.

חדלות פירעון

השלבים של פשיטת רגל

בתחילה מתבצע הליך איחוד תיקים שבו הרשם עומד על מלוא היקף החובות של פושט הרגל. בשלב הבא מתבצע הליך חקירת יכולת, בהליך זה הרשם או הנציגים שהוא ממנה לצורך העניין משיגים כל מידע אפשרי על הנכסים ועל יכולת החזר החוב של פושט הרגל.

השלב הבא בתהליך הוא כינוס הנכסים כל הנכסים השייכים לפושט רגל. בשלב זה נמכרים כל הנכסים השייכים לפושט הרגל ולכן מכן מתבצעת חלוקת הכספים והנכסים שנתפסו בין הנושים הקיימים. בסיום שלב שאין אפשרות לחלץ עוד כספים מהחייב מכריז הרשם שהחייב הוא פושט, ומוצא צו הפטר לחייב, זהו למעשה השלב האחרון בפשיטת רגל.

הגשת בקשה לפשיטת רגל

החייב שהוא פושט הרגל צריך למלא טופס בקשה מתן צו כינוס נכסים על רכושו והכרזתו כפושט רגל. בשלב זה הוא נתון להליכי גביית חובות מצד הנושים. עם הגשת הבקשה, רשאי הרשם בהוצל"פ למנוע זמנית את כל הליכי גבייה כנגד החייב עד לקבלת החלטה אם לקבל או לדחות את הבקשה לפשיטת רגל. החייב חייב למלא דו"ח אודות חובותיו לנושים ולהצהיר לע מלוא הנכסים השייכים לו. הנכסים יכולים להיות רכוש, נדל"ן, כסף מזומן, מניות, שטרות, חלק בעסק ועוד. בנוסף להגשת הבקשה עליו למלא טופס ויתור סודיות ומילוי תצהיר. כל הטפסים חייבים להיות מוגשים בארבע עותקים שהם חתומים ומאושרים ע"י החייב ( פושט הרגל) בנוסף לכך עליו לצרף צילום של תעודת הזהות של ו בארבעה העתקים. טפסים אלה עליו להגיש בהקדם האפשרי על מנת לא לאחר בתאריך הבקשה, אחרת הוא עלול להיתקל בעונשים שונים מבית המשפט או רשם ההוצאה לפועל.

אולי תאהבו גם את

נוטריון בהסכם ממון
מה תפקיד הנוטריון בהסכם ממון?

להסכמי ממון יש תפקיד משמעותי בהיבטים שונים של חיינו, בחיים הפרטיים והעסקיים. בעסקאות אלו, תפקידו של נוטריון הופך להיות מכריע בהבטחת הלגיטימיות, האותנטיות וההגינות של

קראו עוד »
תביעה בגין נזקי גוף
מהי תביעת נזקי גוף?

מדי יום אנשים מועדים, נפצעים ועוברים תאונות בבית ומחוצה לו. כאשר מדובר בגוף או באדם פרטי שגרמו לרשלנות ניתן להגיש נגדם תביעת נזקי גוף ולקבל

קראו עוד »